וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בטבלאות: מה עשתה קופת הגמל שלכם באוקטובר?

ליטל איסטמטי

26.11.2013 / 7:28

קופות הגמל סיכמו את חודש נובמבר עם תשואה של 1.5%. אלטשולר-שחם מוביל בפער של 4% מהמתחרים בתשואה לשלוש שנים. ילין לפידות בקרב צמוד על ההובלה בתשואה ל-12 חודשים

הראלי בשוקי העולם נמשך, וקופות הגמל נהנות ממומנטום חיובי. לאחר שרשמו תשואה חודשית ממוצעת של 2.1% בספטמבר, את החודש החולף חתמו קופות הגמל עם תשואה של כ-1.5%. בהתאם, התשואה המצטברת בענף בשלוש השנים האחרונות, שעליה מתבסס הסיכום החודשי של "גלובס", עמדה על 17.9%, בעוד שהתשואה הממוצעת מתחילת השנה הסתכמה בסוף אוקטובר בכ-8.4%.

קופות גמל אוקטובר. גלובס
קופות גמל אוקטובר/גלובס

התשואה החיובית נובעת כמובן מעליות השערים בשווקים: באוקטובר עלה מדד ת"א 25 ב-1.9% ות"א 100 התחזק ב-1.7%. מגמה דומה נרשמה ברוב בורסות עולם. כך למשל, ה-500 S&P האמריקאי הוסיף 4.5%, בעוד שהדאקס הגרמני עלה והקאק הצרפתי עלו ב-5.1% ו-3.2%, בהתאמה.

פער של 3% בין המובילות

בצמרת טבלת קופות הגמל הגדולות נמצא אלטשולר-שחם, בית ההשקעות שמנוהל על ידי גילעד אלטשולר ורן שחם. הקופות "גמל כללי" ו"להיט קלאסי" (שהינה איחוד של הקופות "גמל קלאסי" ו"להיט"), שמנהלות 5.6 מיליארד שקל וכ-4.4 מיליארד שקל, שמרו על שני המקומות הראשונים גם באוקטובר. אלה הניבו את התשואה המצטברת הגבוהה ביותר במהלך 36 החודשים האחרונים. ואולם, בין שתי הקופות הללו קיים פער די גדול מבחינת התשואה: בעוד שלהיט קלאסי הניבה תשואה של 23.8%, גמל קלאסי רשמה במהלך התקופה תשואה של 26.8%. קופת גמל כללי הניבה את התשואה הגבוהה ביותר באוקטובר מבין הקופות הגדולות: כ-2.2%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קופות גמל אוקטובר. גלובס
קופות גמל אוקטובר/גלובס

במקום השלישי בטבלה - ובפער של 4% מהתשואה הגבוהה בענף - נמצאת "גמל ב'", קופת הגמל הקטנה של ילין לפידות (כ-1.2 מיליארד שקל), עם תשואה של 22.7% בשלוש השנים האחרונות. אחריה ממוקמת קופת הגמל הגדולה יותר של בית ההשקעות (כ-3 מיליארד שקל) עם תשואה של 20.2% במהלך 3 השנים האחרונות.

אלטושלר-שחם, נציין, מוביל גם מבחינת התשואה במהלך 12 החודשים האחרונים, אולם רק באופן חלקי. הקופות גמל כללי ולהיט קלאסי רשמו במהלך התקופה תשואה מצטברת של 11.6% ו-7.7%, ואילו הקופות המתחרות של ילין לפידות - גמל ב' וגמל - הניבו תשואה של 11.3% -10.5%, בהתאמה. למעשה, האחרונות הניבו תשואה יפה גם מתחילת השנה (כ-10% וכ-9%, בהתאמה, לעומת כ-9.5% ו-5.7% בקופותיו של אלטשולר-שחם).

עם זאת, את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה הניבה קופת הגמל "תגמולים" של איילון, שעמדה על כ-10.7%. קופה זו ממוקמת במרכז הדירוג, לאחר שהתשואה שהניבה במהלך 36 החודשים האחרונים עומדת על 16.5% - נמוך ביותר מ-10% מראש הטבלה.

בהקשר זה נזכיר גם את הקופה "תמר" של כלל ביטוח - אחת מקופות הגמל הגדולות בענף (מנהלת נכסים בהיקף של כ-12.7 מיליארד שקל). מתחילת השנה הניבה קופה זו תשואה של כ-10%. ואולם, קופה זו מדורגת בשליש התחתון של הטבלה, לאחר שב-36 החודשים האחרונים הניבה תשואה מצטברת של 15% בלבד.

את דירוג קופות הגמל הגדולות חותמת, שוב,"יהבית" של הלמן אלדובי, שבמהלך 36 החודשים האחרונים הניבה תשואה של 13.1% בלבד.

הראל בראש הקופות הקטנות

בטבלת קופות הגמל הקטנות (מנהלות בין 500 מיליון שקל למיליארד שקל) נשמרה היציבות. בראש הטבלה נמצאת קופת הגמל של הראל, שבמהלך 3 השנים האחרונות הניבה תשואה של 18.7%.

במקומות השני והשלישי נמצאות "יתר ד'" של מנורה מבטחים, שהשיגה תשואה 16.4% במהלך התקופה, ו"מיטב מתן" של מיטב דש, עם 16%.

את דירוג קופות הגמל הקטנות חותמות "גמל כללי" ו"גמל כללי ב'", שתי קופות הגמל של בית ההשקעות אנליסט, עם תשואה של 13% ו-12.3% במהלך 36 החודשים האחרונים. עם זאת, גמל כללי ב' הניבה את התשואה הגבוהה מתחילת השנה מבין כלל הקופות שבדירוג - 12.4%, וכן את התשואה הגבוהה ביותר ב-12 החודשים האחרונים - 15.4%.

  • עוד באותו נושא:
  • קופות גמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully