וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות תמר: סימנים משמעותיים לגז טבעי נוסף

משה גולן

26.11.2013 / 9:37

שותפות תמר דיווחו כי בקידוח תמר South-West נתגלו סימני פטרוליום משמעותיים. המאגר, שזכה לכינוי "תמר SW", צפוי להכיל 0.7 TCF

שותפות מאגר "תמר" דיווחו הבוקר (ג') על סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים בקידוח תמר South-West. העומק ההתחלתי בו נמצאו סימני הגז נמצא בכ-4.855 מטרים מפני הים. השותפות לא דיווחו מהן הערכות לגבי כמויות הגז במאגר אך הוא צפוי להכיל עד 0.7 TCF.

לפי הדיווח, המפעילה ביצעה בקידוח בדיקות לוגים תוך כדי קדיחה, אשר מהן עולה כי שכבת המטרה בקידוח מכילה גז טבעי. בשלב זה מתבצעות פעולות קדיחה בכדי להגיע לעומק הסופי המתוכנן ולאחר מכן מתוכננות להתבצע עבודות ייצוב ושימור של חור הקידוח על מנת לאפשר ביצוע לוגים חשמליים.

המאגר, שזכה לכינוי "תמר SW", צפוי להכיל 0.7 TCF (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי לעומת "תמר" המכיל כ-10 TCF וההסתברות לתגלית בו עומדת על כ-90%. לפי הערכות, הקידוח עתיד לשמש במקום קידוח הפקה נוסף שתוכנן להיערך בקיץ במאגר "תמר" עצמו. מדובר בקידוח פיתוח לצורך הוספת באר הפקה על חמש הבארות הפעילות כיום במאגר. הקידוח היה מתוכנן להתבצע ב-2015, אך כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", התריעה חברת ייעוץ של משרד האנרגיה כי לחץ הגז ממאגר "תמר" עלול לרדת בקצב מהיר מהצפוי, ולפיכך הוא הוקדם לשנה הנוכחית. הסיבה לירידת הלחץ היא שאסדת ההפקה של "תמר" ממוקמת ליד שדה הגז של ים תטיס - כ-150 קילומטרים מהמאגר.

  • עוד באותו נושא:
  • תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully