וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אופיס דיפו בסכנה; לוי דורש סיוע ממשלתי

לילך ויסמן ואילנית חיות

26.11.2013 / 11:29

לוי העביר מסר לשר האוצר לפיד ואמר כי לא יוכל לשאת בעול רכישת הרשת, אחרת יהפוך "מאיש עסקים לאיש נזקק". דורש מהאוצר ערבות מדינה וכן תשלום שכר לעובדים לחודש הראשון

רונן לוי, יזם קבוצת ריטייל 3000 שהתחייבה לפתוח מחדש את אופיס דיפו, מאיים לבטל את עסקת רכישת אופיס דיפו אם לא יקבל סיוע מהממשלה.

ל"גלובס" נודע כי לוי הודיע לשר האוצר יאיר לפיד כי אם לא יקבל הבטחה רשמית לסיוע מהממשלה, הוא יודיע בוועדת הכלכלה כי יבטל את רכישת הרשת.

ואכן, במהלך הדיון הבוקר (ג') בוועדת הכלכלה הבהיר לוי כי על מנת שיוכל לבצע את המהלך הוא זקוק לערבות מדינה על סכום של 8 עד 10 מיליון שקל, כאשר הוא יגייס ממשקיעים עוד 30 מיליון שקל.

לוי טען בפני שר האוצר כי לא יוכל לשאת לבדו בעול, אחרת יהפוך "מאיש עסקים לאיש נזקק". במסר שהעביר הוא טוען עוד כי כל הסיוע שקיבל עד כה היה "בזבוז זמן ופגישות-סרק".

בימים האחרונים אושרה מכירת אופיס דיפו מידי אבי מלכה לקבוצת ריטייל 3000, שהתחייבה לפתוח את הרשת ולהעסיק מחדש - לפי ההערכות - כ-600 עובדים.

לוי דרש מהאוצר ערבות מדינה על הכספים שילווה וכן תשלום שכר לעובדים לחודש הראשון על-ידי ביטוח לאומי.

לוי טען עוד כי בזבז שבוע בפגישות-סרק עם אנשי האוצר. "אני רוצה לדעת אם שר האוצר באמת מתכוון לעזור או שלא, אתמול הוא בכלל לא ענה לי", אמר לוי. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אמר כי התפקיד של האוצר זה לתת פתרונות ולא לכתוב בפייסבוק.

ח"כ ברוורמן הודיע כי מחר (ד') ב-8:00 בבוקר יכנס את הוועדה לדיון מיוחד בנושא אופיס דיפו, ודרש מנציגי האוצר ומשרד הכלכלה להגיע לדיון עם פתרונות.

לפני ימים אחרים אמר לוי ל"גלובס" כי לפיד הבטיח לסייע, וכי לשכת שר האוצר אף פנתה למנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן על מנת שיסייעו ללוי, אשר ביקש לקבל אשראי מבנק הפועלים ללא ערבויות וללא ביטחונות.

את תגובתו של לוי לא ניתן היה להשיג.

לקריאה נוספת:

ריטייל 3000 מציעה לרכוש את פעילות אופיס דיפו
אופיס דיפו הגיעה לסוף דרכה: כל העובדים יפוטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully