וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידות; מניית בזק צנחה ב-4.5%

משה גולן

26.11.2013 / 17:41

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית לחודש דצמבר על כנה. שותפות "תמר" דיווחו על סימני גז טבעי ב"תמר SW"

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ג') בירידות קלות. המשקיעים הגיבו, בין היתר, להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה וכן מהודעתו של שר האוצר כי בכוונתו לבטל את ההחלטה להעלות את מס ההכנסה בתחילת שנה הבאה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.54 מיליארד שקל.

כאמור, אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, לאחר שחתם ביום שישי שבוע שביעי של עליות. בפתיחת המסחר מדד הנאסד"ק חצה את רף ה-4,000 נקודות, לראשונה מאז שנת 2000, אך בסיום המסחר הוא ננעל מעט מתחת לרמה הפסיכולוגית הזו.

כצפוי, בנק ישראל החליט להותיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה, ברמה של 1%. בבנק מסבירים את ההחלטה בכך שסביבת האינפלציה נותרה נמוכה למרות שהעלייה במדד המחירים לצרכן באוקטובר הייתה גבוהה מהצפוי. בנוסף, מציינים בבנק כי ברבעון השלישי נרשמה האטה בצמיחה ונרשמה חולשה ביצוא ובתעשייה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון הסביר את החלטת בנק ישראל: "האוויר הרותח מזירת מחירי הדיור והשיתוק הממשלתי בתחום מקשים על בנק ישראל לבצע מהלך מיידי לעידוד הצמיחה המקומית ולפיכך כל שנותר לבנק המרכזי הוא להמתין ולעקוב אחר הנתונים".

בתוך כך, שר האוצר יאיר לפיד כינס אתמול בערב מסיבת עיתונאים בה הוא הודיע על ביטול העלאת מס ההכנסה בשיעור של 1%-2%, צעד שהיה מתוכנן לחודש ינואר הקרוב. "לפיד ציין כי "זו החלטה שנלקחה בזהירות ושתעזור לנו להתמודד עם אתגרים גדולים בהעלאת שיעורי הצמחיה. למרות שהממשלה אישרה יעד גירעון אנחנו מאמינים שהוא יהיה נמוך מ-3.5%. עברנו את התחזיות בגביית מיסים והוצאות הממשלה יהיו נמוכות מהמתוכנן".

שותפות מאגר "תמר" דיווחו הבוקר על סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים בקידוח תמר South-West. הקידוח עדיין לא הגיע לעומק הסופי והשותפות לא ציינו את היקף סימני הגז הטבעי, אך לפי הערכות, המאגר צפוי להכיל עד כ-0.7 TCF, כאשר ההסתברות לתגלית עומדת על 90%. בעקבות הדיווח מניות השותפות בתמר מרכזות תשומת לב, ביניהן, ישראמקו (125.5), ואבנר (334, -1.47%). צ'רלס דייווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י, אישר את חשיפת "גלובס" בשבועות האחרונים והודה כי פיתוח שדה הגז "לוויתן" יידחה בשנה לפחות. בעקבות כך, מניות "לוויתן" עומדות במוקד, בכללן רציו (46.20, -3.95%), אבנר (334, -1.47%) ודלק קידוחים (1,897, -0.99%).

מניית קמטק (1,930, +18.84%) המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שאתמול זינקה בוול סטריט ביותר מ-70%, בעקבות הערכות כי המניה תזנק ביותר מ-700% בעקבות כניסתה של החברה לשוק מדפסות התלת-ממד ל-PCB, כלומר מדפסת תלת-ממד מעגלים מאלקטרוניים מודפסים לשוק המסחרי.

טבע (14,300.00, -0.76%) הודיעה אתמול כי הגיעה עם חברת מיילן להסכם שמסיר את התביעות התלויות ועומדות בנוגע לפטנטים של תרופת הקופקסון, תרופת הדגל של טבע, בבריטניה, הולנד וצרפת, אשר יפוגו במאי 2015. פרטי ההסכם חסויים.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלו חודשו המגעים שעשויים להוביל למכירת גיוון אימג'ינג (8,020.00, +5.07%).

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully