וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיימינג בישראל מגלגל 450 מיליון דולר בשנה

צחי הופמן

28.11.2013 / 12:49

בענף פועלות 150 חברות שמעסיקות יותר מ-2,000 עובדים. ניר מירצקי, עמותת GameIS: "מדובר באחד מתחומי התעסוקה הנחשקים בהיי-טק"

תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל צומחת ומגלגלת מחזור שמוערך ב-450 מיליון דולר. כך עולה מנתונים של איגוד תעשיית מפתחי המשחקים הדיגיטליים בישראל, שפועל באמצעות עמותת GameIS. הנתונים נאספו לקראת הכנס השנתי של GameIS, שייערך ב-18 בדצמבר.

האיגוד ערך באחרונה מיפוי ראשוני של היקף הפעילות בענף. מהסקירה עולה כי בישראל פועלות כ-150 חברות לפיתוח משחקים דיגיטליים. ב-10 החברות הגדולות עובדים (בכל אחת) כ- 40 עובדים, כאשר בחברות הקטנות מועסקים כ-5 עד 10 עובדים. בחברות הגיימינג המקומיות מייצרים בדרך כלל 2 או 3 משחקים בשנה. היקף המועסקים בתעשייה נאמד ביותר מ-2,000 עובדים וכולל, בנוסף לאנשי פיתוח מתחום התוכנה, גם תסריטאים, מעצבי משחק, אנימטורים, עובדי הפקה ועובדים אחרים - הן במסגרת החברות לפיתוח משחקים והן חברות נוספות ועובדים עצמאיים.

רק לאחרונה הודיעה פלאריום, שמפתחת משחקים לרשתות חברתיות ולמובייל, על גיוס של 100 עובדים. פלאריום הוקמה ב-2009 והיא מעסיקה למעלה מ-400 עובדים ולה למעלה מ-90 מיליון משתמשים רשומים למשחקיה. מרכז החברה ממוקם בהרצליה פיתוח. חברה מצליחה אחרת בתחום הגיימינג בארץ היא SideKick שהוקמה ב-2010 ומעסיקה 20 עובדים.

ביוני השנה השיקה מפיצת משחקים גדולה בעולם - SQUARE ENIX את משחק הקינקט לאקס בוקס 360 של מיקרוסופט Mini Ninjas Adventures, אשר פותח בישראל על ידי סיידקיק. לאחרונה פותחו בחברה שלושה משחקים ללפטופים מסוג אולטרה בוק של אינטל וגם המשחק Romans from Mars לסמארטפונים. TabTale היא חברת משחקים למובייל אשר הכותרים שלה כבר רשמו 200 מיליון הורדות. החברה מגלגלת הכנסות של 15 מיליון דולר בשנה ומעסיקה 60 עובדים. לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס שני בהיקף של 12 מיליון דולר.

"בפרק זמן של מספר שנים, צמחה תעשיית פיתוח המשחקים הדיגיטליים מעשרות בודדות לאלפי עובדים והפכה לאחד מתחומי התעסוקה הנחשקים בהיי-טק", אומר ניר מירצקי, יו"ר GameIS. תעשיית המשחקים העולמית כבר מזמן נחשבת לאחת התעשיות הגדולות ואף עברה את תעשיית הסרטים, עם מחזור של למעלה מ-400 מיליארד דולר בשנה. חברת פייסבוק הכריזה באחרונה, כי שלוש חברות ישראליות נכללות ברשימת 10 החברות הרווחיות ביותר בפייסבוק בתחום המשחקים, ובנוסף הגדירה את ההתמקדות במשחקים מסין, רוסיה וישראל בין יעדי הצמיחה שלה לשנת 2014. שתי ההכרזות האלה מלמדות, כי קיים פוטנציאל רב להמשך הגידול של שוק מפתחי המשחקים בישראל".

"ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת בנושא הגיימינג בפייסבוק", אמר לפני מספר חודשים ג'וליאן קודורניו, מנהל השותפויות של פייסבוק באירופה. מרבית החברות הישראליות הבולטות בתחום מתעסקות בתחום ההימורים. "משחקי קז'ואל תופסים חזק אבל נראה שהדבר הבא יהיה משחקי הארד קור כמו אלה של Domination Total ו-Stormfall". פייסבוק היא בהחלט מעצמת גיימינג ומדי חודש משחקים בה מעל ל-250 מיליון איש - עלייה של 11% לעומת השנה שעברה, מה שהופך אותה לפלטפורמת גיימינג גדולה יותר מכל קונסולות המשחקים יחד. עוד עולה כי 130 משחקים בפייסבוק נהנים ממיליון משתמשים פעילים מדי חודש, כשגיימר ממוצע משחק ביותר משלושה משחקים בחודש.

לדברי מירצקי, חברת הגיימינג המצליחה בישראל היא פלאריום. חברות נוספות שמציגות צמיחה וזוכות להצלחה הן פלטיקה, פסיפיק אינטראקטיב ודרגוון פליי.

מירצקי מספר שאין כללים ליצירת להיט משחקים כמו קנדי קראש או אנגרי בירדס. "זה כמו בכל מדיה אחרת, קולנוע או מוזיקה, קשה לנחש מה יהיה הניצוץ שיהפוך ללהיט. היום בעולם המשחקים צריך המון יכולות של שיווק. כאשר יש חברה מאוד מצליחה, היא יכולה להפנות את המשתמשים שלה למשחק החדש באמצעות הקיים, מה שמאוד עוזר לה".

עמותת GameIS הוקמה בשנת 2008, במטרה לפעול לקידום התעשייה המקומית ולהוות ארגון גג לתעשיית מפתחי המשחקים בארץ. במהלך השנים יזמה העמותה מפגשים ואירועים מקצועיים ופעלה לגיוס כספים. זו תהיה השנה השביעית שבה מתקיים הכנס השנתי של העמותה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully