וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הקליטה פונה למעסיקים: העסיקו עולים חדשים

בכנס שערך משרד העלייה והקליטה, הוצגה בפני בעלי עסקים תכנית תמיכה כלכלית באלו שיבחרו להעסיק עולים חדשים. בתוך כך: השתתפות המדינה במשכורת העולים והכשרות מקצועיות

משרד העלייה והקליטה ערך השבוע כנס בנושא שילובם של עולים בשוק התעסוקה בישראל, השפעתם על המשק הישראלי והיתרונות בהעסקתם. לכנס הגיעו מאות מעסיקים מכל רחבי הארץ במטרה להעלות את המודעות לשילוב עולים ולקבל מידע על הסיוע שמעניק המשרד למעסיקים, שקלטו עולים חדשים לשורות הארגונים בראשם הם עומדים.

"שרת הקליטה שמה לה ליעד להכפיל את כמות העולים לארץ", אמר בכנס מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עו"ד עודד פורר, "על מדינת ישראל להתגייס להשמת עולים בארץ: עולה שמצא עבודה בארץ הוא עולה שנקלט, עולה שמוליד כאן את ילדיו, תורם לכלכלה ואולי אפילו מביא איתו עולים נוספים אחריו". פורר הוסיף: "יחד עם התאחדות התעשיינים הקמנו כוח משימה, שנועד לפתור את בעיית התעסוקה של העולים, ואנחנו מקווים שתוך חצי שנה תהיה הצעת מחליטים בנושא. כבר היום, אנחנו מציעים למעסיקים שקולטים עולים למשך חצי שנה לפחות, מימון של כחצי שכר מינימום עבור כל עולה".

לפי נתוני המשרד, בעשור האחרון הגיעו לישראל למעלה מ-209,000 עולים חדשים מ-114 מדינות שונות. על מנת לעודד את העסקתם של העולים החדשים, מעניק המשרד סל הטבות למעסיקים אשר קולטים עולים לשורותיהם, מספק הכשרות מקצועיות לעולים ומסייע בהשמה. במסגרת מאמצים אלו הושקה השבוע תכנית יזמות המאפשרת לעולים חדשים לקבל ייעוץ עסקי והלוואה עד גובה 250,000 שקלים על מנת להקים עסק משלהם בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בזכות העלייה הרוסית בשנות ה-90 עלה התל"ג הלאומי מ-15,000 דולר ל-32,000 דולר כיום. בסופו של יום אין שאלה – העולים החדשים במשק אחראים ל-30% מהצמיחה במשק", טען יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ויו"ר "ביפר תקשורת לישראל בע"מ", אלישע ינאי.

הכנס ייחד מקום לדיון גם על העלייה מצרפת, אשר מלבד תיירות ונופש, צרפתים רבם מגיעים לישראל במטרה להשתקע. במסגרת הפאנל בנושא, ד"ר דב מימון, עמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי (JPPI) אמר: "49% מיהודי צרפת הצהירו כי הם שוקלים להגר מארצם. למה שלא נגרום להם לבחור בישראל?".

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר אמרה במהלך הכנס: "הקשרים שיש לכל צבר, הקשרים שלו מהצבא, מהלימודים, מהבית – אלו בדיוק הקשרים שאין לעולים. העולים מרגישים שיש קיר בינם ובין החברה הישראלית. אני יודעת את זה כי גם אני הייתי עולה חדשה. ובדיוק בגלל זה אנחנו מקבלים את העולים עם ידע, ניסיון והמון רצון". השרה פנתה אל המעסיקים שנכחו בכנס: "אתם חסרים לי. אני צריכה את עזרתכם בשילוב העולים במקומות התעסוקה. כמו ששר אריק איינשטיין: 'אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully