וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלה על הבר": האם הקפיטליזם זקוק לבועה?

שירות גלובס

8.12.2013 / 8:19

המפגש הבא של "כלכלה על הבר" יתקיים בתום היום הראשון של ועידת ישראל לעסקים, ובו ישתתף אחד מאורחיה המרכזיים: פרופ' סטיב קין

"גלובס" מציג אירוע נוסף במסגרת סדרת אירועי "כלכלה על הבר", כאשר את המפגש הבא נקיים בתום יומה הראשון של "ועידת ישראל לעסקים", ובו נארח את פרופסור סטיב קין, אשר הגיע לישראל מארה"ב כאורח הועידה, ויקח חלק במושב הדן בכלכלת ארה"ב. לאחר ההרצאה יהנו המשתתפים מההופעה של הצמד MAYA JOHANNA & SUN TAILOR.

האם הקפטיליזם זקוק לבועה?

מפגש "כלכלה על הבר", הפתוח לקהל הרחב (בהרשמה מוקדמת), יתקיים היום, בבר רוטשילד 12 בתל-אביב. בהרצאתו יעמוד פרופסור קין על הקשר שבין קפיטליזם ל"בועה", ויינסה לענות על השאלה האם הקפטיליזם של ימינו זקוק ל"בועות". שימו לב: ההרצאה תתקיים בשפה האנגלית.

בתום 6 שנים בהן עסקנו בגורמים למשבר הכלכלי ובעובדה שהוא עדיין לא הסתיים, טען הכלכלן הידוע לארי סמרס כי היא התחבאה מאחורי רצף של בועות. בנוסף, הכלכלן קרוגמן טוען כעת שהקפיטליזם זקוק לבועות בכדי לשרוד. האם הם צודקים, טועים או פשוט מבולבלים?

פרופ' סטיב קין הוא מהכלכלנים החשובים בעולם, ונמנה על קבוצה מצומצמת של 12 כלכלנים שחזו את המשבר הפיננסי והתריעו מפניו. אין זה המשבר הראשון שקין התריע מפניו - קין חזה גם את התפוצצות בועת ההיי-טק ואת משבר החובות הריבוניים של אירופה.

קין, פרופסור לכלכלה ומימון באוניברסיטת סידני, ידוע כמבקר חריף של התאוריה הכלכלית הניאו קלאסית המקובלת, ובחודשים האחרונים הוא מרבה להציע פתרונות רדיקליים, בהם הלאמה של בנקים ומחיקה של חובות בעייתיים למגזר הפרטי.

לשיטתו, יחסי חוב לאומיים מול התמ"ג, הם שורש המשבר הכלכלי. הוא מזהיר כי אם ההנהגה הפוליטית תבחר להתמודד עם המשבר הכלכלי באמצעים מוכרים, הרי שהעולם עומד בפתחו של מיתון קשה וגלובלי שעלול להמשך שני עשורים לפחות.

קין זכה בפרס Reverve, של Real-World Econimic Review ביחד עם הפרופסורים, נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, ודין בייקר מהמרכז למחקרים כלכליים ומדיניים על שהתריעו באופן המהיר והמשכנע ביותר על האסון הכלכלי המתקרב.

בתום ההרצאה תתקיים הופעה של MAYA JOHANNA & SUN TAILOR:

מיה יוהנה היא מהקולות הבולטים והמבטיחים של השנה. היא תיקח חלק בהופעה אקוסטית עם שירים שכתבה והלחינה בשנים האחרונות ועליהם היא עובדת יחד עם Sun Tailor.

Sun Tailor הוא שם הבמה של ארנון נאור, זמר יוצר ומפיק מוסיקלי, שאחרי תקופה ארוכה באנגליה, שם עבד על אלבום הבכורה שלו, "Like the Tide" שב לישראל. בימים אלה מסיים נאור את אלבומו השני שיראה אור בחודשים הקרובים.

השילוב בין השניים מעניק אווירה ייחודית, והופעה שהיא טעימה מיצירותיהם בגרסתן האקוסטית והחשופה ביותר.

האירוע יתקיים בבר "רוטשילד 12", פתיחת דלתות בשעה 19:00, כאשר האירוע יתחיל בשעה 20:00 בדיוק.קין, פרופסור לכלכלה ומימון באוניברסיטת סידני, ידוע כמבקר חריף של התאוריה הכלכלית הניאו קלאסית המקובלת, ובחודשים האחרונים הוא מרבה להציע פתרונות רדיקליים, בהם הלאמה של בנקים ומחיקה של חובות בעייתיים למגזר הפרטי. לשיטתו, יחסי חוב לאומיים מול התמ"ג, הם שורש המשבר הכלכלי. הוא מזהיר כי אם ההנהגה הפוליטית תבחר להתמודד עם המשבר הכלכלי באמצעים מוכרים, הרי שהעולם עומד בפתחו של מיתון קשה וגלובלי שעלול להמשך שני עשורים לפחות.

קין זכה בפרס Reverve, של Real-World Econimic Review ביחד עם הפרופסורים, נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, ודין בייקר מהמרכז למחקרים כלכליים ומדיניים על שהתריעו באופן המהיר והמשכנע ביותר על האסון הכלכלי המתקרב. בתום ההרצאה תתקיים הופעה של MAYA JOHANNA & SUN TAILOR: מיה יוהנה היא מהקולות הבולטים והמבטיחים של השנה. היא תיקח חלק בהופעה אקוסטית עם שירים שכתבה והלחינה בשנים האחרונות ועליהם היא עובדת יחד עם Sun Tailor. Sun Tailor הוא שם הבמה של ארנון נאור, זמר יוצר ומפיק מוסיקלי, שאחרי תקופה ארוכה באנגליה, שם עבד על אלבום הבכורה שלו, "Like the Tide" שב לישראל. בימים אלה מסיים נאור את אלבומו השני שיראה אור בחודשים הקרובים. השילוב בין השניים מעניק אווירה ייחודית, והופעה שהיא טעימה מיצירותיהם בגרסתן האקוסטית והחשופה ביותר. האירוע יתקיים בבר "רוטשילד 12", פתיחת דלתות בשעה 19:00, כאשר האירוע יתחיל בשעה 20:00 בדיוק. להרשמה לאירוע אנא השאירו פרטיכם מטה.

  • עוד באותו נושא:
  • קפיטליזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully