וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר אל על יורד ל-40% משרה ישתכר 636 אלף שקל בשנה

רון שטיינבלט

2.12.2013 / 12:03

נכון להיום עמיקם כהן מכהן בתפקיד היו"ר במשרה חלקית בשכר חודשי של 102 אלף שקל לחודש. לא יקבל בונוס בגין 2013, אך בשנים הבאות יקבל בונוס שנתי של עד 1.1 מיליון שקל

יממה לאחר שמנכ"ל אל על אליעזר שקדי, הודיע על פרישתו מהתפקיד, מזמנת חברת התעופה אסיפת בעלי מניות מיוחדת, כשעל הפרק עומדת אישור מדיניות התגמול בחברה, וקביעת תנאי השכר של היו"ר, עמיקם כהן.

בעלי המניות מתבקשים לאשר לכהן, שמכהן בתפקיד היו"ר מפברואר 2009, שכר בעלות שנתית של 636 אלף שקל על 40% משרה. מדובר ב-53 אלף שקל לחודש.

שינוי זה, שייכנס לתוקף בתחילת שנת 2014, יכלול מילוי התפקיד בהיקף משרה של לפחות 40% משרה, כאשר בתמורה לשירותי הניהול בהיקף זה יזכה כהן לתמורה חודשית בהיקף של 53 אלף שקל לחודש (לא כולל מע"מ), או 636 אלף שקל לשנה. נציין כי נכון להיום כהן מכהן בתפקיד היו"ר במשרה חלקית, בשכר חודשי של 102 אלף שקל לחודש.

באשר לבונוס שנתי, נקבע בזימון כי למרות שאל על צפויה לסיים את שנת 2013 ברווח, הרי שהוא לא יהיה זכאי לבונוס בגין שנה זו. באשר לשנים הבאות, כהן יהיה זכאי לבונוס בשיעור של עד 0.72% מהרווח הנקי השנתי של החברה לפני מס, אשר יהיה מוגבל בתקרה של של 1.08 מיליון שקל.

בוועדת התגמול מצדיקים את שכרו כך: "התגמול הכולל המוצע לאישור למר כהן, כיו"ר דירקטוריון פעיל, הינו ראוי וסביר, בהתחשב גם בהיקף ובמהות שירותי הניהול אותם הוא מעניק לחברה, ביעדיה העסקיים ובהיקפי פעילותה".

במסגרת פירוט מדיניות התגמול, ניתן למצוא סעיף מעניין: "בהתאם למדיניות התגמול, ישיב היו"ר לחברה סכומים ששולמו לו כחלק מתנאי הכהונה וההעסקה, אם שולמו לו על בסיס נתונים שהתבררו כמוטעים והוצגו מחדש בדוחות הכספיים של החברה".

נזכיר כי בעבר היה כבר מקרה באל על שבו נושא משרה בכירה נאלץ להחזיר כספים לחברה: המנכ"ל הקודם של החברה, חיים רומנו, החזיר לקופת החברה כמיליון שקל במסגרת הסדר עם רשות ני"ע, וזאת לאחר שהתברר כי אושרו לו בונוסים שלא כדין בהיקף מצטבר של 4.7 מיליון דולר. בעקבות אותו מקרה, נאלץ גם איזי בורוביץ' מבעלי החברה להתפטר מהדירקטוריון.

תנאיו של מנכ"ל החברה שקדי לא יובאו לאישור, שכן הוא הודיע על סיום תפקידו, ועם המנכ"ל החדש שיחליף אותו ייחתם חוזה העסקה חדש. עם זאת, ישנה בדוח התייחסות לתנאיו של שקדי: נזכיר כי במסגרת הסכם ההעסקה שלו, זכאי שקדי לתקופת מוקדמת בת 12 חודשים וכן למענק פרישה שמחושב לפי מספר שנות עבודתו בחברה כפול משכורתו החודשית האחרונה, אשר עומדת על כ-123 אלף שקל לחודש. בנוסף, זכאי שקדי לבונוס שנתי של 2% מהרווח הנקי השנתי של החברה, בתקרה של 2 מיליון שקל.

יחד עם זאת, בזימון לאסיפה נכתב כי "מר שקדי הודיע באופן חד צדדי כי הוא מוותר באופן בלתי חוזר על רכיבים מסוימים בסעיפי המענק השנתי המגיעים לו בהתאם להסכם ההעסקה וזאת ביחס למענקים שישולמו בגין שנת 2012 ואילך. הוויתור מותנה בכך שמדיניות התגמול המוצעת תאושר ע"י האסיפה הכללית".


עוד על אל על:

אחרי 4 שנים: מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, פורש מתפקידו
אל על: טיסות לואו קוסט לאירופה ב-69-175 דולר

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully