וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ליכט: לעצור ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי

אפרת פרץ

3.12.2013 / 10:03

המשנה ליועמ"ש טוען כי אין טעם לקיים את ההצבעות על ההצעות לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי, זאת כאשר חוק הריכוזיות צפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא

מפנה דרמטי בסאגת אי.די.בי. אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הורה במכתב ששלח היום ליו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר, לכנ"ר, פרופ' דוד האן, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה, אייל גבאי, ולעו"ד ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית בפרקליטות מחוז ת"א, לעצור את ההצבעות על הסדר החוב בקונצרן, שעות ספורות לפני פתיחת ההצבעות הצפויות להיערך היום (ג') בשעה 18:00.

ליכט טוען במכתבו כי אין טעם לקיים את ההצבעות על ההצעות לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי, כאשר חוק הריכוזיות צפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא.

"בעיתוי הנוכחי קיימת אי ודאות בנושא, אולם ההערכה היא כי בימים הקרובים תתפוגג אי הוודאות וניתן יהיה לבחון את הצעת החוק בצורה מושכלת בתום הליכי החקיקה".

בהתאם, מציע ליכט כי "ההצבעות על ההצעות תידחינה לתקופה קצרה על מנת שהמשקיעים יוכלו להצביע בצורה מושכלת על בסיס כלל נסיבות העניין וכדי שבפני ביהמ"ש תהיה תמונה משפטית מלאה קודם לאישור ההסכם".

לאחרונה שלח המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי, מכתב בהול לכנ"ר ולרשות ני"ע, על מנת שיבהירו לו מהן ההשלכות של חוק הריכוזיות על הסדר החוב באי.די.בי, אלא שאלה נמנעו עד כה מנקיטת עמדה בנושא, זאת עד למכתבו הנוכחי של ליכט שלמעשה משמש על תקן "המבוגר האחראי" בכל הנוגע לחוק הריכוזיות. במכתב מובהר כי עמדתו של ליכט מהווה למעשה גם את עמדתה של רשות ני"ע.

עם זאת נציין כי בסופו של דבר מי שבידיו הסמכות לקבוע על דחיית ההצבעות על הסדר החוב בחברה הוא שופט המחוזי, איתן אורנשטיין.

"עמדת גרנובסקי-דנקנר לגבי חוק הריכוזיות אינה מקובלת עלינו"

במסגרת אסיפת אג"ח, המתוכננת להיערך היום, אמורים מחזיקי החוב להצביע על שתי ההצעות להשקעה בקונצרן - זו של קבוצת גרנובסקי-דנקנר והצעתם המשותפת של אלשטיין ובן משה.

מדובר על שתי הצעות שמקפלות בתוכן שליטה פירמידלית באי.די.בי (שמהווה כיום את הפירמידה הגבוה בשוק ההון המקומי), זאת כאמור בשעה שחוק הריכוזיות עבר לאחרונה את ועדת הכספים של הכנסת וצפוי להגיע להצבעה במליאה כבר בימים הקרובים.

במסר ברור לקבוצת גרנובסקי-דנקנר כותב ליכט, כי "מדו"ח המומחה (אייל גבאי, א' פ') עולה כי הצעת החברה (גרנובסקי-דנקנר, א' פ') כוללת אפשרות להתכווצות של השכבות שמעל לחברה. לא בחנו הצעות אלה ואין בכוונתנו להביע עמדה לגביהן". ליכט מוסיף כי "בכל מקרה עמדת החברה כאילו הוראות הצעת החוק אם תחוקקנה לא יחולו על הצעתה, אינה מקובלת עלינו".

להערכת ליכט, השפעת חוק הריכוזיות על ההסדר באי.די.בי תתברר לאחר שיושלם הליך החקיקה של החוק. ביום ב' הקרוב צפוי החוק לעלות להצבעה במליאת הכנסת, זאת לאחר שאושר לאחרונה בוועדת הכספים.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully