וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו נכויות מזכות ילדים בסיוע הביטוח הלאומי?

אייל פייפר

3.12.2013 / 14:41

שינוי בחוק הביטוח הלאומי מכניסים קבוצות חדשות למטריית הסיוע של המדינה. אייל פייפר מפרט מי הזכאים החדשים

יום הנכה מעלה את השאלה איך השפיעו השינויים האחרונים של המוסד לביטוח לאומי על הזכאות לקצבאות אצל ילדים שחולים במחלות וזקוקים לסיוע. מדי שנה בשנה גדל מספר החולים במחלות ילדים שונות ובהם מחלות של אלרגיות שונות, אסטמה קשה, מבעיות אכילה קשות, בעיות של סוכרת וכן ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז קשות ביותר.

הפרעות ריכוז ואכילה

אולם בשונה מתחום הנכויות למבוגרים בהם לא שונו סעיפי הנכות שנים רבות ( חוץ מתיקון חלקי באמצע שנת 2012) , קבע המוסד לביטוח לאומי כי כתוצאה מהגידול המתמיד במספר הילדים החולים במחלות יש לשנות את הנהלים. כתוצאה משינוי הנהלים לקבלת קצבאות גדל מספר הילדים החולים אשר זכאי לקצבאות בשיעור של כ-20%, שיעור גבוה בהשוואה לענפי הנכות האחרים. אם בתחילת השנה עמד מספר הזכאים על 31,000 ילדים, כיום עומד מספר הילדים הזכאים על סך של 37,000, גידול משמעותי. בין האוכלוסיות בהם גדל הסיוע ניתן למצוא את הילדים אשר סובלים מאלרגיות קשות לאוכל ולחלב, וכן לאסטמה.

כ-4% מכלל אוכלוסיית הילדים סובלים מבעיה אלרגית כלשהי עם סכנה ממשית לחייהם. אותם ילדים זקוקים לסיוע ולהשגחה על ידי סייעת באופן קבוע שאם לא כן הם עשויים למצוא את עצמם בסכנת חיים. לא אחת הורים לילדים אלו מוצאים עצמם בפני שוקת שבורה איך לטפל בילדם ללא הסיוע הכספי. באחד המקרים בהם טיפל המשרד סיפר הלקוח כי עד אשר לא אושר לו הסיוע הכספי, הוא לא יכל להעסיק עובד שישגיח על בתו. כתוצאה מכך באחד הימים בתו נגעה בחלב דבר אשר גרם לה לבעיה של אלרגיה קשה ביותר, ורק בנס ניצלו חייה.

אוכלוסייה נוספת אשר נכנסה למעגל הזכאות היא הורים לתלמידים לליקוי למידה עם הפרעות קשב וריכוז, אשר לומדים בחינוך המיוחד. אותה אוכלוסייה מונה כ-30,000 תלמידים בעלי לקויות למידה קשות עם הפרעות קשב וריכוז. עד כה אותם הורים לא זכו להכרה ולסיוע כלשהו, אולם בעזרת הנהלים החדשים אם אותו הורה יוכיח כי הילד שלו סובל מהפרעות קשב קשות, חוסר יכולת ללמוד במסגרת רגילה, צורך בהשגחה מתמדת וכן כי ילדו סובל מבעיות הסתגלות קשות (בעיות של חרדה קשה), עשוי אותו הורה להיות זכאי לסיוע פיננסי מהמוסד לביטוח לאומי.

בשל הגידול הניכר במספר הילדים אשר סובלים מהפרעות אכילה קשות ועל לסייע להורים לשלב ילדים אלו בחברה, הוענק לאותם הורים סיוע פיננסי שלא ניתן לילדים בעבר. גם לילדים אשר סובלים מתפקוד לקוי של שתי הגפיים נוסף סיוע. למעשה, על מנת לזכות בסיוע על ההורה להוכיח הילד מתקשה לתפקד בשתי הגפיים ובביצוע פעולות שונות כגון: עמידה, הליכה אחזקת חפצים.

לסיכום כל שנותר לנו לקוות הוא כי המוסד לביטוח לאומי יתקן גם ספר הנכויות של החולים הבוגרים אשר בחלקו מעודכן על פי נתונים משנות ה-50, דבר שמקפח חולים רבים.

עו"ד אייל פייפר, מומחה לתביעות מול חברות הביטוח וביטוח לאומי

  • עוד באותו נושא:
  • נכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully