וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אוסרת על מוסדות פיננסיים לסחור בביטקוין

משה גולן

5.12.2013 / 12:17

הבנק המרכזי הסיני: הביטקוין הוא מטבע ללא ערך אמיתי ואין לו את הסטטוס החוקי של מטבעות רגילים. המטבע הוירטואלי צנח ביותר מ-150 דולר בעקבות ההודעה

הבנק המרכזי הסיני הודיע היום (ה') כי הוא אוסר על מוסדות פיננסיים במדינה לסחור בביטקוין ולהציע שירותים שונים הקשורים אליו. הבנק המרכזי גם הזהיר מפני הסיכונים הכרוכים במטבע הוירטואלי. זאת לאחר זינוק של מאות אחוזים בערכו של הביטקוין בשבועות האחרונים ועלייה חדה בהיקפי המסחר שלו בסין.

הבנק המרכזי הסיני פרסם הצהרה באתר האינטרנט שלו, לפיה משום שהביטקוין הוא אינו מטבע עם ערך אמיתי, אסור לעשות בו שימוש בשווקים כמטבע רגיל. עם זאת, הבנק המרכזי הסיני ציין כי הציבור רשאי לסחור במטבע הוירטואלי אך לוקח את האחריות והסיכונים על עצמו.

לפי הערכות, מסחר לא מבוקר של מטבע דיגיטלי, עלול לסכן את השליטה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם בהון שלה. הודעת הבנק המרכזי הסיני הגיעה לאחר שהיקפי המסחר בביטקוין בסין צמחו בקצב מהיר ולפי הערכות, סין אחראית לכ-50% ממחזורי המסחר של הביטקוין.

הדהירה של הביקטוין נבלמה בעקבות הודעת הבנק המרכזי הסיני אך גם בעקבות הצהרתו של אלן גרינספן, יו"ר הפד לשעבר, שכינה את הביטקוין "בועה". המטבע הוירטואלי הפופולרי צנח מרמה של כ-1,200 דולר לרמה של מתחת ל-1,000 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully