וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במגדל ביטוח

שי ניב

5.12.2013 / 14:23

הסיבה: מגדל מסרבת להכיר עדיין בהתארגנות העובדים חודש לאחר ההכרזה על יציגות, ועוברת לכאורה על הפסיקה שאסרה על המעסיקים להביע עמדה בעניין

בתום אולטימטום של שבוע שהציבה ליו"ר ולבעלים של מגדל
(609.2 +0.51%) שלמה אליהו, ההסתדרות הכללית מימשה את האיום והכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה בחברה, שיאפשר לה בתוך 14 ימים לפתוח בעיצומים עד כדי שביתה. במקביל, ההסתדרות צפויה להגיש היום בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בדרישה להוציא צווי מניעה שיאסרו על אליהו ועל מנהלי החברה להביע את עמדתם כנגד התארגנות העובדים, פעילות שנאסרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה לפני כשנה.

בשבוע שעבר הבהירה ההסתדרות לאליהו כי אם לא יכיר במהלך ההתאגדות של עובדי מגדל, כחודש לאחר שההסתדרות הכריזה על עצמה כארגון היציג בחברה, היא "תפעל בכל הצעדים שעומדים לרשותה". האולטימטום הזה הוצב כנגד אולטימטום אחר שהציב אליהו בעצמו להסתדרות, בו דרש מההסתדרות "לספק לעובדים את כל המידע הדרוש" באשר למשמעות ההצטרפות לארגון - זאת לכאורה לאחר עדויות שהגיעו לאזניו בדבר עובדים שחתמו על טופס הצטרפות מבלי להבין את כל ההשלכות. אליהו לא הסתפק במכתב להסתדרות, אלא דאג שהמכתב יופיע גם בפורטל הארגוני של החברה אליו חשופים העובדים. בהסתדרות הבהירו לאליהו כי מדובר בצעד נוסף המנוגד לפסיקה.

זאת לא הפעם הראשונה שאליהו עובר לכאורה על פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה, שמחייב את כלל המעסיקים במשק. לפני כשבועיים שיגר איגרת לעובדים בה הבהיר כי הוא מכבד את בחירתם להצטרף להסתדרות, אולם מנגד ציין כי לדעתו "הצורך בהתאגדות אינו קיים בחברה כמו מגדל". אליהו טען כי הוא מאמין שהידברות ישירה בין הנהלה לעובדים עדיפה על "הידברות עקיפה באמצעות נציגים מבית ומחוץ".

בכירי עורכי הדין המייצגים את המעסיקים הגדולים במשק, הודו בשיחה עם "גלובס" כי מדובר בעבירה חד-משמעית על פסיקת ביה"ד, שכמוה עבירה על החוק. אם לא די בכך, ההסתדרות טענה כי הלשכה המשפטית של מגדל ניסחה מסמך מיוחד לביטול ההצטרפות להסתדרות, אשר הופץ למנהלים בחברה כדי שאלה יעבירו לכאורה לעובדיהם. במקביל, מנהלת בכירה בחברה, כך נטען, שלחה דואר אלקטרוני לכלל העובדים בו היא מביעה את "דעתה האישית" כנגד מהלך ההתאגדות.

על פי מספר מקורות, בשבועיים האחרונים מספר עובדים במגדל ביקשו לבטל את הצטרפותם לארגון, כאשר מנגד עובדים נוספים דווקא הצטרפו לארגון. כך או אחרת, המועד הקובע למניין העובדים בשאלת היציגות, הוא מועד ההכרזה של ההסתדרות כארגון יציג. על פי הערכות, הנהלת מגדל תיאלץ להכיר בסופו של יום בהתארגנות העובדים ותפתח במו"מ להסכם קיבוצי כפי שמחייב החוק מאז 2009. נזכיר כי גם הנהלת כלל ביטוח הכירה בהתארגנות העובדים לאחר לחצים כבדים שהפעילה לכאורה בתחילת ההתארגנות, אולם אז הדברים אירעו לפני פרסום פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה, שניתן רק בעקבות סכסוך דומה בחברת פלאפון.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "נעמוד בנחישות לטובתו של כל עובד מתארגן. אני קורא להנהלת החברה ולשלמה אליהו להכיר בזכותם הבסיסית של העובדים להתאגד".

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully