וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נלחמת במחירי הדירות: מס על רוכשים זרים

5.12.2013 / 16:29

שר האוצר הבריטי: "החל מאפריל 2015, תושבי חוץ יצטרכו לשלם מס על רווחי הון גם בבואם למכור נכס נדל"ן"

כך נלחמים בבריטניה בעליית מחירי הדירות: ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר של בריטניה, חשף היום (ה') כי תושבי חוץ שירכשו בתים בממלכה הבריטית ישלמו מס על רווחי הון אם ייווצרו להם כתוצאה מעליית ערך הדירה.

"בריטניה מקדמת בברכה השקעות מזרים אבל זה לא הוגן שמי שחי פה צריך לשלם מס על רווחי הון ואילו הזרים לא נדרשים לכך", אמר היום אוסבורן. "החל מאפריל 2015, תושבי חוץ יצטרכו לשלם מס על רווחי הון גם בבואם למכור נכס נדל"ן".

תושבי בריטניה נאלצים לשלם מס על רווחי הון של 18% אם הם מוכרים דירה במחיר גבוה יותר מכפי שקנו אותה. המס עולה ל-28% אם זו לא דירתם היחידה של המוכרים.

נתונים אחרונים שפורסמו לאחרונה בבריטניה מראים כי היקף השקעות הזרים בשוק הנדל"ן הבריטי הסתכמו בכמעט מיליארד ליש"ט ב-2012 - שיא היסטורי. לפי אתר Rightmove, באוקטובר עמד המחיר הממוצע של בית בבריטניה על 252 אלף ליש"ט, עלייה של 2.8% לעומת ספטמבר. בלונדון זינקו המחירים ב-13.8% בשנה האחרונה.

העלייה החדה במחירי הדירות העלתה חששות מבועת מחירים, בעיקר בלונדון ובאופן פרטני בשכונות יוקרה כמו קנסינגטון וצ'לסי, שם מחיר ממוצע של בית הינו כמעט 30 משכורות ממוצעות של התושבים המקומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully