וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

הלל קורן

5.12.2013 / 23:23

ה-ECB הותיר את הריבית ללא שינוי בגוש האירו. הצמיחה ברבעון השלישי: 3.6%. מחר - דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר. אפל חתמה על הסכם עם צ'יינה מובייל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות, לאחר פרסום החלטת הריבית בגוש האירו ונתוני הצמיחה ברבעון השלישי בארה"ב. המשקיעים דרוכים לקראת פרסום נתוני התעסוקה מחר, וחוששים מנתונים טובים שיצטרפו לנתונים החיוביים מהתקופה האחרונה, מה שעשוי להביא לצמצום רכישות האג"ח של הפד.

אתמול פורסם סקר ה-ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש נובמבר. הסקר הצביע על כך כי נוספו לסקטור הפרטי 215 אלף משרות, הרבה מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 170 אלף משרות.

הסקר של אתמול מהווה קדימון לדוח התעסוקה החודשי, שיפורסם מחר. לפי התחזיות המוקדמות, כ-180 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 7.2% לעומת 7.3%. אנליסטים רבים סבורים כי נתונים חיוביים עלולים ליצור אפקט של "הפוך על הפוך" ולגרור ירידות בשווקים, זאת בשל העובדה כי הם עלולים לזרז את הפד לצמצם את תוכנית התמריצים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

ה-ECB הותיר היום, כצפוי, את הריבית על כנה ב-0.25%, על רקע צמיחה של 0.1% בגוש האירו ברבעון השלישי ותחזית לצמיחה של 1.1% ב-2014, ולאחר שהבנק חתך במפתיע את הריבית בחודש שעבר. גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על כנה, ושר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, הציג את תחזיתו הכלכלית בפני הפרלמנט: צמיחה של 1.4% ב-2013 - יותר מכפול מהתחזית הקודמת שעמדה על 0.6% בלבד.

בארה"ב ממשיכים להתייחס לאפשרות לצמצום רכישות האג"ח של הפד. דניס לוקהארט, נשיא שולחת הפד באטלנטה, אמר היום כי יש לשקול את האפשרות לצמצם את הרכישות בדצמבר, שכן התחזית הכלכלית מצדיקה צעד כזה, לטענתו.

עוד בארה"ב, היום פורסם נתון התמ"ג לרבעון השלישי, אשר הצביע על צמיחה של 3.6% בשיעור שנתי - הצמיחה המהירה ביותר מזה שנה וחצי. הגורם העיקרי לצמיחה המהירה הוא הגידול במלאים - המהיר ביותר מאז 1998. על כן, הצמיחה ברבעון הרביעי עלולה ליפול אם הייצור יאט. צפי הכלכלנים היה לצמיחה בקצב של 3.2% בלבד.

נתון הוצאות הצרכנים, מנגד, ירד ל-1.4%, מעלייה קודמת של 1.5%. גם מכירות המוצרים המיוצרים בארה"ב הצביעו על עלייה בקצב של 1.9%, לעומת צפי ל-2%. הצמיחה במלאים עלתה ל-116.5 מיליארד דולר, לעומת הערכה מוקדמת של 86 מיליארד דולר.

עוד פורסם היום נתון הדרישות הראשניות לדמי אבטלה. מספר המבקשים דמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-30 בנובמבר נפל ב-23 אלף ל-298 אלף, כאשר הצפי היה לעלייה ל-325 אלף. מדובר בפעם השניה מאז המיתון הסתיים ב-2009 שהתביעות מתחת ל-300 אלף.

אפל בשיתוף פעולה עם צ'יינה מובייל

אפל (567.90+0.51%) ריכזה עניין רב ברקע דיווחים כי חתמה על הסכם עם צ'יינה מובייל, לפיו האחרונה, אחת מחברות הסלולר הגדולות בעולם, תחל למכור אייפונים של אפל בסין.

במריל לינץ' מונים 4 סיבות מרכזיות, בניגוד לקונצנזוס בשוק, מדוע דווקא עכשיו זה הזמן לרכוש את מניית טבע (39.94-0.22%).

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully