וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל לתחזיות: 203 אלף משרות נוספו בארה"ב בחודש

קובי ישעיהו

6.12.2013 / 15:32

שיעור האבטלה במשק האמריקני הפתיע אף הוא, וירד ל-7% בלבד. מדובר בנתונים טובים בהרבה מהציפיות, וייתכן שמדובר בזרז נוסף לקראת צמצום רכישות האג"ח על ידי הפד

203 אלף משרות נוספו לשוק האמריקני בחודש נובמבר, ושיעור האבטלה נפל לרמה של 7%. מדובר בנתונים טובים בהרבה מהציפיות במוקדמות בשוק, וייתכן שמדובר בזרז נוסף לקראת צמצום רכישות האג"ח על ידי הפד. עם זאת, הירידה החדה באבטלה משקפת בחלקה את חזרתם של עובדים פדרליים רבים למשרותיהם לאחר שיתוק הממשל באוקטובר.

לפי התחזיות המוקדמות, כ-180 אלף משרות היו אמורות להתווסף למשק האמריקאי בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה היה צפוי לרדת לרמה של 7.2% לעומת 7.3% באוקטובר. אנליסטים רבים סבורים כי נתונים חיוביים עלולים ליצור אפקט של "הפוך על הפוך" ולגרור ירידות בשווקים, זאת בשל העובדה כי הם עלולים לזרז את הפד לצמצם את תוכנית התמריצים.

כאמור, בארה"ב ממשיכים להתייחס לאפשרות לצמצום רכישות האג"ח של הפד. דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד באטלנטה, אמר אתמול כי יש לשקול את האפשרות לצמצם את הרכישות בדצמבר, שכן התחזית הכלכלית מצדיקה צעד כזה, לטענתו. כמו כן פורסם היום נתון הוצאות הצרכנים, אשר עלה באוקטובר ב-0.3%, בהתאם לצפי. עם זאת, נתוני ההכנסה הפרטית ירדו ב-0.1%, כאשר הצפי היה לעלייה בשיעור של 0.3%. בהמשך יתפרסם נתון ראשוני של סנטימנט הצרכנים לחודש נובמבר, שצפוי לעמוד ברמה של 76 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully