וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי מכרה את גיוון אימג'ינג לפי שווי של כמיליארד ד'

עדי בן ישראל

7.12.2013 / 11:17

מדובר במכירת השליטה על ידי קבוצת אי.די.בי. אם העסקה תושלם, דסק"ש תקבל 142 מיליון ד' ותרשום רווח הון של 554 מיליון ש'. גיוון אימג'ינג טרם דיווחה ל-SEC בוול סטריט

חברת גיוון אימג'ינג (23.65 +0.81%), מקבוצת אי.די.בי (507.6+5.71%), נמכרת לחברה זרה במחיר של 30 דולר למניה, קרי לפי שווי של כמיליארד דולר - פרמיה של 27% על מחיר השוק. כך דיווחה היום (שבת) דסק"ש, אולם גיוון אימג'ינג טרם פרסמה דיווח ב-SEC (רשות ני"ע בארה"ב).

דסק"ש הודיעה היום (שבת) בדיווח לבורסה כי סיכמה "עם גוף אסטרטגי בינלאומי גדול עסקה לרכישת כל הון המניות של גיוון בתמורה של 30 דולר למניה במזומן בדרך של עסקת מיזוג הופכי משולש". מדובר במכירת השליטה בחברה (חבילת שליטה של כ-46% מהון המניות, שמוחזקות בידי דסק"ש, אלרון ו-RDC-רפאל).

אם העסקה תושלם, דסק"ש תקבל 142 מיליון דולר ותרשום רווח הון של 554 מיליון שקל. כאמור מדובר בסיכום עם אותו "גוף אסטרטגי גדול", ששמו לא פורסם, ולא על עסקה סופית. העסקה מבוצעת על רקע המשבר באי.די.בי כשמחר אמורים הבנקים לאומי, מזרחי טפחות וקרדיט סוויס להצביע על ההצעה המועדפת להם מבין 2 הקבוצות - גרנובסקי-דנקנר או אלשטיין-בן משה.

נוחי דנקנר בבית משפט השלום בת"א, אוגוסט 2013. יותם רונן
קבוצתו קיוותה למחיר גבוה יותר. נוחי דנקנר/יותם רונן

ב-25 בנובמבר חשף "גלובס" כי התחדשו המגעים למכירת השליטה בחברה לאחר שבשנה שעברה התנהלו מגעים דומים והם הופסקו בשל פערים סביב תג המחיר. בזמנו נוהלו מגעים עם כמה גופים שהתעניינו ברכישת גיוון אימג'ינג, כולל Fujifilm, ג'ונסון אנד ג'ונסון וסמסונג אלקטרוניקס.

אולם, כאמור, לאחר שלא הושג השווי המבוקש, דירקטוריון החברה החליט להפסיק את המגעים. לפי הערכות, נבחנו הצעות בהיקף 700-750 מיליון דולר. אלא שהמוכרת - בעלת השליטה בגיוון, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר - קיוותה ככל הנראה להשיג מחיר גבוה יותר, אולי אפילו מיליארד דולר - אותו השיגה בסופו של דבר היום.

מכירת השליטה מגיעה על רקע המשבר בקבוצת אי.די.בי והצורך לממש נכסים כדי למלא את קופת המזומנים שלה.
גיוון קיבלה לאחרונה אישור לשיווק ביפן של הגלולה Pillcam Colon לאבחון המעי הגס ושיפוי ביטוחי לגלולה. אלה יאפשרו לה להתחיל לשווק אותה כבר בתחילת 2014, ופותחת בפני החברה שוק של מאות מיליוני דולרים. גיוון מצפה לקבל אישור דומה בארה"ב בקרוב. אישור שיווק בארה"ב וקבלת שיפוי ביטוחי שם, יגדילו את השוק שאליו פונה גיוון בעוד כ-1.7 מיליארד דולר.

החברה צפויה לרשום השנה הכנסות של 195-205 מיליון דולר ורווח נקי של 80-88 סנט למניה, כשבאחרונה הודיעה החברה שתהיה קרובה יותר לרף התחתון של התחזיות. בקופתה של גיוון היו בסוף הרבעון השלישי 142 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully