וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IDB: בנק לאומי החליט להימנע בהצבעה על ההסדר

אפרת פרץ

8.12.2013 / 14:44

הבנק: "בהצבעתו זו מביע לאומי את אי שביעות רצונו משתי ההצעות שהוגשו ע"י שתי קבוצות הרוכשים". השופט אורנשטיין דחה הבוקר את בקשת אי.די.בי לדחות את ההצבעות ביום

בנק לאומי החליט להימנע בהצבעתו הערב (א') על 2 ההצעות לרכישת אי.די.בי ולהצטרף בהצבעה השנייה, ככל שתידרש הצבעה כזו - להצעה שתזכה למספר הקולות הגבוה ביותר בהצבעה הראשונה.

"בהצבעתו זו מביע לאומי את אי שביעות רצונו משתי ההצעות שהוגשו ע"י שתי קבוצות הרוכשים", מסר הבנק. "עם זאת, לאומי סבור שיש לגבש פתרון מהיר ולהגיע להסדר עבור נושי אי.די.בי אחזקות ונושי אי.די.בי פיתוח, לפיכך יתמוך בהצבעתו השנייה, ככל שתהיה כזו, בהצעה שתזכה במרבית הקולות בהצבעה הראשונה".

מוקדם יותר היום דחה השופט איתן אורנשטיין את בקשת אי.די.בי (מטעם קבוצת גרנובסקי-דנקנר) לעכב את תוצאות ההצבעה ביום אחד, כלומר עד מחר, על מנת לאפשר למחזיקי האג"ח לשנות את אופן הצבעתם. הבקשה הוגשה על רקע מכתבו של המשנה ליועמ"ש אבי ליכט אשר פורסם בשבוע שעבר במהלך ההצבעות ולטענת החברה זכה לפרשנות שגויה בתקשורת, דבר שעשוי להטות את אופן ההצבעה של המחזיקים.

"ספק אם הבקשה רלוונטית", כתב אורנשטיין בהחלטתו. "אנו מצויים לפני סיום מסירת כתבי ההצבעה האחרונים... נוכח סך הזמנים האמור, שומה היה על החברה להקדים את הפנייה לביהמ"ש. הבקשה נדחית והליך ההצבעה יסתיים במועדו".

אורנשטיין הוסיף כי סיבה נוספת להחלטתו לדחות את הבקשה הינה שבכל מקרה לא תהיה לכך השפעה לדעתו על תוצאות ההצבעה, "שכן החברה לדבריה כבר באה בדברים עם המצביעים השונים והעמידה אותם על כך שהצעתה אינה מנוגדת להצעת החוק (חוק הריכוזיות - א"פ). קרי, החברה כבר עשתה את שסברה שנדרש לעשותו על מנת למנוע את העיוות לו היא טענה".

זאת ועוד, בהתייחסו לטענות קבוצת גרנובסקי-דנקנר כי חסר מידע מהותי לגבי מקורותיו הכספיים של בן משה (המשמש את הצלע השניה בהצעה המשותפת לו ולאלשטיין), אשר לטענת הקבוצה לא נבדקו כיאות על ידי המומחה הכלכלי בחברה מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי, קבע אורנשטיין כי גבאי, רשות ני"ע והמציעים אלשטיין ובן משה, יגישו את תגובתם ביחס לטענה זו עד יום ג' הקרוב.

היום צפויות להתפרסם תוצאות ההצבעות של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות כאשר עפ"י ההערכות מסתמן רוב להצעתם המשותפת של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה על פני הצעתה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר.

כאמור, מרבית הגופים המוסדיים תומכים בהצעת אלשטיין-בן משה, ובהם נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי החזקות המורכבת מקרן הפנסיה גילעד ומאקסלנס; בית ההשקעות פסגות; הראל פיננסים, שהצביעה רק לחלק היחסי באג"ח בו היא מחזיקה לאחר המכירה החלקית שביצעה בשבוע שעבר; וקרן ברוש.

הערב תחל הצבעת הבנקים לאומי, מזרחי טפחות וקרדיט סוויס שעשויים להכריע את ההצבעות על הסדר החוב במידה ולא יסתמן רוב בקרב מחזיקי האג"ח. זאת בהתאם לעמדתו של המשקיף החיצוני בחברה, עו"ד חגי אולמן, שגרס כי במידה ולא יהיה רוב נדרש של 75% בהצבעות מחזיקי האג"ח, ייערך סבב שני של הצבעות שבו תזכה ההצעה שתקבל רוב רגיל.

עדכון ראשון: 9:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully