וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנונה על "דירות רפאים" תוכפל החל משנת 2014

9.12.2013 / 14:10

בישראל מעל ל-40 אלף דירות רפאים. יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס: "בלי קשר לכך שקשה מאוד יהיה לאכוף את זה, לא תהיה לכך כל אפקטיביות להוזלת מחירי הדיור"

ועדת הכספים אישרה היום (ב') הכפלת הארנונה על "דירות רפאים" (דירות ריקות) החל מ-2014. תוקף התקנות יפוג כעבור שנתיים.

באוצר מעריכים כי בישראל ישנן 46,855 דירות שאינן בשימוש. הערים בהן התופעה היא הנפוצה ביותר הינן תל-אביב עם 4,746 דירות, חיפה עם 3,445 דירות וירושלים עם 3,429 דירות.

"בערים מסוימות בישראל רכישת דירות לצורכי נופש או מגורים לפרקי זמן קצרים הפכה לתופעה שכיחה ביותר", נמסר מהאוצר. "דירות אלה, שבמרבית הזמן עומדות ריקות, מקטינות את היצע המגורים בעיר ופוגעות במרקם העירוני בשכונות הקיימות. מטרת המהלך הוא לעודד הוצאות חלק מהדירות הללו להשכרה".

שר האוצר יאיר לפיד מסר כי "התקנות שאושרו היום בוועדת כספים הן צעד נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדירות בישראל. אמשיך לפעול בכל מסגרת אפשרית כדי לפתור את מצוקת הדיור ולהקל על מעמד הביניים הישראלי".

עם זאת, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, הביע היום ספק רב לאפשרות אכיפת ההוראה על ידי הרשויות המקומיות ולהשפעתו על מצב הדיור בישראל: "בלי קשר לכך שקשה מאוד יהיה לאכוף את זה, לא תהיה לכך כל אפקטיביות להוזלת מחירי הדיור. ברור לכל שדירות הרפאים המדוברות הן לא דירו סטנדרטיות, אלא בדרך כלל דירות יוקרה, באזורים יקרים מאוד. בעלי הדירות הם אנשים עשירים, שמסוגלים לחיות גם עם אורות דולקים באופן רציף בדירה, על מנת לעבור את מכסת החשמל שקבעה ועדת הכספים. מדובר בעוד צעד פופוליסטי, אשר לא ישנה במאומה לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים".

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully