וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שת"פ לדור 4 בין סלקום, פלאפון וגולן טלקום

10.12.2013 / 8:44

סלקום, פלאפון וגולן טלקום הודיעו כי חתמו על הסכם להקמת והפעלת רשת רדיו דור רביעי (LTE). סלקום וגולן טלקום חתמו על הסכם למתן זכויות שימוש ברשת הדור השני והשלישי של סלקום לטווח ארוך

המפעילות הסלולריות סלקום, פלאפון וגולן טלקום הודיעו היום (ג') כי חתמו על הסכם להקמת והפעלת רשת רדיו דור רביעי (LTE). כמו כן, סלקום ופלאפון חתמו על הסכם לשיתוף ברכיבים הפאסיביים של אתרים ברשתות הקיימות, וכן סלקום וגולן טלקום חתמו על הסכם למתן זכויות שימוש ברשת הדור השני והדור השלישי של סלקום לטווח ארוך.

על פי ההסכם, המפעילות ישתפו פעולה בקבלת תדרים לרשת דור רביעי. רשת רדיו דור רביעי תוקם ותופעל על ידי תאגיד חדש ונפרד בבעלות שווה של פלאפון וסלקום ויפוקח על ידי ועדת היגוי שתורכב מנציגים של המפעילות, אשר תקבל החלטות אסטרטגיות ביחס לרשת דור רביעי ברוב קולות. כל מפעילה תידרש להקים ולהפעיל מרכז רשת משלה. ככלל, העלויות יחולקו באופן שווה בין שלוש המפעילות, בכפוף לתנאים ומגבלות מסוימים שנקבעו בהסכם.

כל אחת מהמפעילות תהיה רשאית לסיים את השיתוף ברשת הרדיו דור רביעי בתום 15 שנה. בנוסף, גולן טלקום תהיה רשאית שלא להמשיך את הסכם זכות השימוש הבלתי הדירה אם היא תירכש על ידי מפעילה סלולרית ישראלית אחרת המחזיקה ברישיון כללי.

מנכ"ל פלאפון גיל שרון ציין כי "זהו הסכם פורץ דרך לענף הסלולר ולמדינת ישראל. רשת הדור הרביעי שנקים יחד תהיה מהמתקדמות בעולם, ותביא לישראל לראשונה את בשורת הדור הרביעי בסלולר עם מהירויות גלישה של עד 100 מגה ביט לשניה, בדומה למדינות המתקדמות בעולם".

מנכ"ל סלקום ניר שטרן מסר כי "לענף הסלולר יש אתגר ענק בשנים הקרובות לשרת את החברה והכלכלה בישראל, המגבירות בקצב מסחרר את השימוש ברשתות הסלולר. ההסכמים מאפשרים שמירת התחרות בשוק מרובה שחקנים ומתן אפשרות בידי חברות התקשורת להמשיך ולהשקיע בפיתוח הטכנולוגיה והשירותים המוצעים לציבור. שיתוף הפעולה יאפשר הורדת אתרים סלולריים מהמרחב הציבורי והחסכון בעלויות יסייע בשמירת התחרות לטובת הצרכנים".

שר התקשורת גלעד ארדן התייחס להסכם ואמר כי "אני מברך את החברות גולן טלקום, סלקום ופלאפון על ההסכם לשיתוף אתרים עליו חתמו. הכיוון של ההסכם תואם את המגמות ואת עקרונות השיתוף הנהוגים באיחוד האירופי ובעולם, ויאפשר לשמור על מספר חברות סלולר שיתחרו בינהן על המחיר לצרכן ועל מגוון השרותים שיוצעו לו, אולם, יסייע גם בצמצום מספר האנטנות הפזורות ברחבי המדינה וימנע הצפה מיותרות של אנטנות חדשות ופגיעה שלא לצורך במרחב הציבורי. שיתוף אתרים בין החברות יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות ההקמה של רשת דור רביעי וימנע הוצאות מיותרות שעלולות בסופו של יום לייקר את השירותים לצרכן. אני מברך על המהלך ומאמין כי הוא יאפשר לקדם פריסה של רשת מתקדמת בישראל תוך שימור התחרות המשוכללת בענף ורמת מחירים נמוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully