וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

77 דירות מוזלות להשכרה: מאות תושבי ת"א התחרו

אורי חודי

11.12.2013 / 11:58

הקריטריונים שגיבשה העירייה לקראת ההגרלה כללו בין היתר כושר השתכרות של המועמדים כמו גם זכאות לדיור מוזל על פי מצב סוציו-אקונומי

אחרי חודשים ארוכים של הכנות, התקיימה היום (ד') ההגרלה בעיריית תל אביב לזכות לשכור אחת מ-77 הדירות המיועדות לדיור בר השגה. מדובר בשני מיקומים בהם הקצתה העירייה דירות למטרה זו, פרויקט בשכונת שפירא שנבנה באמצעות העירייה וכולל 45 דירות להשכרה ו-24 דירות למכירה ועוד 37 דירות ששיפצה העירייה בשכונת יד אליהו למטרת שכירות. 24 הדירות המיועדות למכירה בפרויקט 'גני שפירא' אינן חלק מההגרלה המתייחסת רק לדירות שעומדות להשכרה.

להגרלה ניגשו מאות מתושבי העיר תל אביב-יפו כדי לנסות ולזכות בזכות לדיור מוזל. הקריטריונים שגיבשה העירייה לקראת ההגרלה כללו בין היתר כושר השתכרות של המועמדים כמו גם זכאות לדיור מוזל על פי מצב סוציו אקונומי. רק תושבי העיר יכלו להגיש מועמדות. מועד ההגרלה נדחה בכחודש כדי לאפשר לכמות גדולה יותר של מועמדים להגיש את כל הטפסים הנדרשים לחברה שניהלה את התהליך - "עזרה וביצרון".

מדובר בפעם הראשונה שעירייה מקדמת פיתרון של דיור בר השגה בתחומה, על קרקעות שבבעלותה, וזאת עוד טרם מדינת ישראל גיבשה חקיקה כל שהיא בתחום זה. גם היום, לאחר שנים ארוכות של דיונים בתחום זה טרם נקבעו הקווים המנחים שיאפשרו לעיריות להפעיל מנגנונים של דיור בר השגה. ההגרלה שודרה בשידור חי באתר העירייה. בכל אחד מהפרויקטים (שפירא ויד אליהו) גובשו שתי מסלולים, האחד המיועד למשפחות והשני לבודדים.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הוציא את המעטפות מתיבת ההצעות. "האירוע היום מראה שאפשר לעשות דיור בר השגה. זה לא קורה בשאר המדינה, וחייבים לפתור את יוקר המחיה ויוקר הדיור. הגענו היום לסופו של תהליך ארוך שכלל לא מעט הוצאות והרבה ישיבות", אמר חולדאי.

מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב אמר בפתיחת ההגרלה: "מדובר באירוע היסטורי בו פעם ראשוני יש דיור בר השגה ואנשים יוכלו לגור במחירים נמוכים בתל אביב. רגע שמסמל את הכיוון שהעירייה מובילה ואומרת למדינה - תלכו אחרינו, תעשו דיור בר השגה, ותאפשרו לצעירים לגור במחיר שפוי. העירייה משלמת כאן מחיר כלכלי כדי לעזור למשפחות ולצעירים. אם העירייה יכולה, והעירייה היא לא מדינה, להשקיע הרבה משאבים, כדי להשקיע בדיור בר השגה, גם המדינה צריכה לעשות זאת. הפרויקטים כאן בעיר לא יפתרו את הבעיה הלאומית. זו תחילת הדרך מבחינתנו לפתרון שמטריד את כל תושבי ישראל. בהמשך נוציא עוד פרויקטים למאות דירות נוספות. אנחנו מסמנים את הדרך למדינה ומצפים שהמדינה תלך בעקבותנו".

דן להט, חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר הוועדה לדיור בר השגה: "קבענו כאן סדר יום חדש. אומנם מדובר רק ב-77 דירות אבל אני מקווה שעד סוף הקדנציה שלנו יהיו 4,000 דירות ולא רק 77 לדיור בר השגה בעיר. זו העיר היחידה והראשונה שעשתה מעשה. הממשלה צריכה להבין שאפשר לקבל החלטה וגם ליישם אותה".

עו"ד אסף זמיר מ"מ ראש העירייה: "אנחנו חלוצים בכל מה שקשור לטיפול ביוקר המחייה בכל הקשור לדיור ואני מקווה שגם עריות נוספות ילכו בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully