וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: ניתן לפתח את 'לוויתן' בלי וודסייד

עירית אבישר

11.12.2013 / 15:51

האנליסטית אלה פריד: "פתרון של פיזור היצוא באמצעות צינור למדינות האזור - שכולל את תורכיה ופלטפורמת FLNG - עשוי אף לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט"

בבנק לאומי מעריכים כי ניתן יהיה לפתח את מאגר לוויתן גם ללא כניסתה של וודסייד.

"אנו משנים את ההערכה שלנו ביחס ליכולת השותפים הקיימים ב'לווייתן' לבצע את פיתוחו באופן עצמאי. בעקבות זאת, אנו סבורים כי פתרון של פיזור היצוא באמצעות צינור למדינות האזור - שכולל את תורכיה ופלטפורמת FLNG - עשוי אף לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקט", כך כותבת היום האנליסטית אלה פריד מבנק לאומי בעקבות מפגש שהתקיים הבוקר (ד') עם הנהלת דלק קידוחים ואבנר של קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה.

"בעקבות השיחה עם ההנהלה הגענו למסקנה כי במצב הגיאו-פוליטי החדש, ועל רקע ההצלחה בהשלמת פרויקט 'תמר', קיים סיכוי ממשי כי השותפים ב'לווייתן' מסוגלים לבצע את פיתוחו באופן עצמאי", כותבת פריד ומוסיפה: "למרות היתרונות הברורים של הכנסת שותף בינלאומי חזק מהתחום, במקרה של אי הצלחה במשא ומתן, קיימות חלופות ממשיות בעלות יתרונות משלהם".

עוד היא מוסיפה: "החלופה המועדפת כלכלית לדעתנו, ועל כך כתבנו לא אחת, הינה של פיזור היצוא באמצעות צינור למדינות האזור, שכולל את תורכיה, פלטפורמת FLNG שטה ו/או השלמה מ'לוויתן' למפעל הנזלה קפריסין".

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully