וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות: פייסבוק זינקה 5%

קובי ישעיהו

12.12.2013 / 23:22

המכירות הקמעונאיות זינקו ב-0.7% - שיא שלא נראה מאז יוני. "הייתה הערכה בשווקים לפני כמה שבועות שהפד ימתין עד מארס עם הפחתת הרכישות. נראה שהפד יכול להתחיל כבר עכשיו"

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים אשר מצד שני מגבירים את החשש מהפחתת רכישות האג"ח של הפד. המכירות הקמעונאיות זינקו בחודש נובמבר בשיעור החד ביותר מאז יוני (0.7%), הודות לקפיצה במכירות כלי הרכב בשל עונת החגים. במקביל נרשמה אמנם עלייה בתביעות לקבלת דמי אבטלה, אך בעיקר בשל עונת החגים בה שוכרים עובדים זמניים רבים.

ב-17:00 התפרסם נתון המלאים העסקיים לחודש אוקטובר, שרשם עלייה של 0.7% לעומת צפי לגידול של 0.4%.

"הנתונים הכלכליים טובים והפד חיכה לנתונים טובים", אמר לבלומברג ג'יי קרני מ-Pioneer Investment Management. "הייתה הערכה בשווקים לפני כמה שבועות שהפד ימתין עד מארס עם הפחתת הרכישות. עם הנתונים שפורסמו לאחרונה נראה שהפד יכול להתחיל כבר עכשיו".

בשבוע הבא תתקיים בארה"ב ישיבת הריבית של ועדת השוק הפתוח, ולפי הערכות ידברו שם על נסיגה מה-QE3 שבה רוכש הבנק אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש. חלק מההערכות הן כי הפד יחל בהפחתות כבר החודש, וכל נתון מאקרו-כלכלי חיובי נוסף שמתפרסם רק מחזק את ההערכות הללו - ואת החששות בוול סטריט.

"הפד מסתכל על הנתונים לטווח הארוך ולא יחל בהפחתת הרכישות רק על בסיס כמה נתונים טובים", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג ב-Russell Investments. "הם יקחו כמה זמן שהם צריכים לפני שיעשו את הצעד הזה".

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מלחמת אנליסטים באופקו

מניית אופקו (9.42-3.98%) ממשיכה לרכז עניין רב גם היום לאחר שצנחה בשיעור חד אתמול בוול סטריט ברקע המלצת "מכירה" מקרן לייקווד האמריקאית באתר "סיקינג אלפא". היום מפרסם אנליסט הביומד ג'וש גינזבורג סקירת נגד, חיובית במיוחד.

מניית פייסבוק (51.83+4.96%) תצטרף למדד ה-S&P 500 החל מה-21 בדצמבר, ותחליף את טרדיין שיוצאת ממנו.

חברת פורטיס הקנדית הסכימה לרכוש את חברת התשתיות UNS מאריזונה (סימול: UNS) בכ-4.3 מיליארד דולר, פרמייה של 31% על מחיר הסגירה של UNS אמש בוול סטריט.

חברת מג'יק (6.7901-1.16%) דיווחה היום כי פתרון של החברה ישמש לפיתוח יישומי מובייל עבור אלפי משתמשים בקבוצת ניקטוס מדרום אפריקה.

מניית מאסטרקארד (782.54-1.02%) רשמה אתמול עלייה חדה לאחר שדיווחה שלשום לאחר נעילת המסחר על ספליט של 1:10 במניותיה באמצעות חלוקת דיבידנד, וכן על השקת תוכנית רכישת מניות עצמית של עד 3.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully