וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תוספת של כ-2.8 מיליארד ש' לביטחון

לילך ויסמן

16.12.2013 / 13:39

יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי: "הבטיחו לי שהתוספת לא תבוא על חשבון תקציבי הממשלה - ובפועל רוצים לקצץ. לא מוכן לאשר העברה נוספת"

ועדת הכספים של הכנסת דחתה הבוקר את בקשת האוצר ומשרד הביטחון להעביר למערכת הביטחון 2.79 מיליארד שקל כתוספת שסוכמה במו"מ בין המשרדים. במהלך הדיון התברר כי מקור התוספת בקיצוצים בכל משרדי הממשלה, ובהם קיצוץ של 149 מיליון שקל ממשרד הרווחה וקיצוץ של 134 מיליון שקל ממשרד הבריאות.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי הביע תרעומת על-כך שבעוד הבטיחו לו שהתוספת תהיה מעודפי הגבייה, אולם בפועל נעשה המימון על חשבון מטרות רווחה, בריאות, חינוך ועוד. יתר חברי הוועדה תמכו בהודעתו של סלומינסקי. סלומינסקי הודיע כי לפי שעה תדחה הוועדה את אישור התוספת בסכום של 2.79 מיליארד שקל שכבר אושרה על ידי הממשלה.

"לא מוכן לאשר העברה נוספת לביטחון על חשבון משרדים חברתיים, מבלי לקבל פירוט מלא, ברור ושקוף, כיצד יקבלו בחזרה את התקציבים שמתכוונים לקצץ להם. יש עודפים עקב עודף גבייה ולא ראוי לפגוע בתקציבים רווחה, חינוך ובריאות ותקציבים חברתיים נוספים בשביל לממן תוספת לביטחון", אמר יו"ר ועדת הכספים.

סלומינסקי דרש מהאוצר לחזור לוועדה עם פירוט כיצד מתכוונים להחזיר למשרדים את הכספים, לאחר שהוא עצמו יחד עם שאר חברי הוועדה הביעו התנגדות לקיצוץ במשרדים החברתיים למימון התוספת לביטחון, שבגינה אנשי האוצר הבטיחו שהכספים יוחזרו מעודפים בתקציב הביטוח הלאומי. סלומינסקי דרש לשנות את בקשת ההעברה, כך שהכסף יועבר ישירות מביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully