וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח רכב: נשים משלמות פחות

מחירי פוליסת הביטוח נקבעים על פי מספר משתנים כגון סוג הרכב או גיל הנהג. מרכיב נוסף ומפתיע הוא מין הנהג. נשים המועדות פחות לתאונות - משלמות פחות

מבט קצר על הנתונים הסטטיסטיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביע על הבדלים ניכרים בין מעורבות הנשים למעורבות הגברים בתאונות הדרכים. לפי נתוני הלשכה, כ-22% מכלל המעורבים בתאונות הדרכים בארץ הן נשים, מה שמשתמע מכך הוא כי אחוז מכריע של המעורבים בתאונות הדרכים הם גברים. זאת ועוד, 9% בלבד מכלל המעורבים בתאונות דרכים קטלניות הן נשים. ההמשך המתבקש כבר מובן.

מה מציעות חברות הביטוח לנשים?

מחירי חבילות הביטוח של החברות השונות יכולות להגיע עד לפער של 35% פחות או יותר לתשלום עבור פוליסות לנשים לעומת עלות הביטוח לגברים (כאשר מדובר בנתונים זהים כגון סוג הרכב, שנות ותק על הכביש וכדומה). חבילות אלה מורכבות לעתים גם משירותים נוספים, לדוגמה: שירותי החלפת גלגל 24/7 ופינוקים אחרים כגון כרטיסי הנחה שונים, שירותי טסט, שירותי מוסך VIP ועוד, אבל בשורה התחתונה: העלות נמוכה יותר לתשלום עבור המין הנשי משום שביטוח הרכב מגלם את מידת הסיכון שלוקחת חברת הביטוח כאשר היא מבטחת את הלקוח.

כיצד נקבע התשלום עבור ביטוח הרכב?

רמת הסיכון לאירוע ביטוחי משפיעה מאוד על גובה הפרמיה וזה הגורם המרכזי שמשפיע על עלות הביטוח (לצד היקף הכיסוי וההשתתפות העצמית הקבועה בפוליסה). הפרמטרים הנלקחים בחשבון הם בין השאר סוג הבעלות של הרכב (שכור או פרטי), סוג הרכב: מודל הרכב ודגמו (במקרה זה גם נלקח בחשבון ממד נוסף: מכוניות הנחשבות מועדפות יותר לגנבה ולפריצה תבוטחנה בפוליסה יקרה יותר), אמצעי בטיחות שונים שיצמצמו סיכון לגניבה או נזקים עקב תאונה ואפילו – האם מדובר ברכב "כשר" שלא ייעשה בו שימוש בשבת ואין צורך בכיסוי ביטוחי לימים אלו.

מעבר לכך נלקחים בחשבון גם גילו של המבוטח וניסיונו על הכביש (צעיר, ותיק וחדש), כולל מספר הפעמים בהן עשה שימוש בביטוח ותבע את חברת הביטוח ומספר הנהגים העתידים לנהוג בכלי הרכב. הוספת או השמטת כיסויים ושירותים שונים מעלים או מורידים את עלות הפוליסה, כמו גם סכום הפיצוי שעתיד להיות משולם על ידי חברת הביטוח, אם וכאשר, וההשתתפות העצמית (כאשר במקרה זה, ככל שהיא גבוהה יותר עלות הפוליסה נמוכה יותר לתשלום).

כאמור, המסלולים השונים לתשלום אינם שווים ובמקרה של המגזר הנשי ייתכן בהחלט שלמרות הטענות הלא מחמיאות על ההבדלים בין המינים בכל הנוגע לתפיסה המרחבית, זמן התגובה ומידת ההססנות, עדיין נשים כקבוצה מתאפיינות בהרגלי נהיגה זהירים יותר. הן מעדיפות את הביטחון על הכביש על פני האדרנלין התוסס בדם, נוחות יותר לוויתור על פני סיכונים בניסיון "לחתוך" מישהו, נוטות יותר לסבלנות ולסיכום, מה שנקרא: מעדיפות להיות חכמות ולא צודקות.

אחת החברות הראשונות שהציעה פוליסה ייעודית לנשים, במחיר מוזל, עם כיסויים מותאמים – היא AIG ישראל. באתר החברה תוכלו למצוא מידע על עלויות הפוליסה ופירוט הכיסויים – ביטוח רכב עם AIG.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully