וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: מניות הביומד והטכנולוגיה המומלצות ל-2014

גלי וינרב

17.12.2013 / 7:45

הלמן אלדובי פרסם לפני מספר ימים את תחזיותיו לקראת השנה הבאה. מהם נימוקי המלצות הקנייה שסיפקה מחלקת המחקר של בית ההשקעות למניות החברות כת"ב, אינטק, סאפיינס ונובה

בית ההשקעות הלמן אלדובי פרסם ביום רביעי שעבר את תחזיות מחלקת המחקר שלו ל-2014, וביניהן תחזיות לענף הטכנולוגיה והביומד. בית ההשקעות ממליץ "קנייה" למניות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה , אינטק , סאפיינס ונובה מכשירי מדידה.
באופן כללי, לגבי תחום הביומד, אומר יונתן שוחט, אנליסט בכיר בבית ההשקעות, המסקר את התחום, כי "בישראל קיים שילוב נדיר בין מחקר אקדמי מוביל, אופי יזמי ותמיכה ממשלתית. בשנים האחרונות צומח ענף הביומד בישראל באופן משמעותי מבחינת מחקר ופיתוח ומבחינת הבגרות ובשלות החברות הציבוריות בענף. הדבר בא לידי ביטוי במספר החברות, אשר מגיעות לשלבים קליניים מתקדמים, קבלת אישורי רשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, ואף לשלב של מכירות - בעיקר חברות מכשור רפואי".
"המומנטום החיובי בביומד יימשך"
לדברי שוחט, "שנת 2013 תיזכר כשנה מוצלחת מאוד לחברות הביומד בישראל בזכות הסכמי מסחור משמעותיים של חברות כמו אבוג'ן וקומפיוג'ן, עסקת הרכישה של פרולור, אישורי FDA שקיבלו חברות כגיוון, אנדימד, אליום מדיקל, בריינסווי ואחרות, יחד עם הנפקות מוצלחות מעבר לים של קמהדע, מזור, אבוג'ן, אלקוברה ואנזימוטק. אנו צופים שהמומנטום החיובי יימשך גם בשנת 2014".
שוחט ממליץ כאמור על כלל תעשיות ביוטכנולוגיה. "זוהי חברת ההחזקות הגדולה ביותר בישראל בתחום הביומד. החברות המהותיות בפורטפוליו של החברה עומדות בפני אירועים מהותיים: סיום ניסוי שלב III שני במוצר של אנדרומדה, אשר אם יאשש את תוצאות ניסוי שלב III הראשון, עשוי להביא לאישור המוצר; תחילת ניסוי שלב III בארה"ב מוצר של מדיוונד, שכבר אושר לשיווק באירופה וצפוי להתחיל במכירות ואף הנפקה אפשרית של חברה זו בארה"ב; וכן פעילות פיתוח עסקי בקיורטק. בנוסף, לחברה בעלים חזקים בדמות כלל תעשיות של לן בלווטניק, אשר הביע לא אחת את רצונו לקדם את החברות שבפורטפוליו".
לגבי אינטק, אומר שוחט, כי ברמת התמחור הנוכחית החברה היא אטרקטיבית. בעקבות פגישה עם ה-FDA, החברה ניגשה להשלים ניסוי חיות, שאותו היא חייבת לעשות לפני כניסה לשלב III של הניסויים במוצר שלה לפרקינסון. תוצאות הניסוי אמורות להתפרסם במארס 2014, ולאחר מכן ניתן יהיה לגשת שוב ל-FDA ולבקש אישור להתחיל בניסוי שלב III. "קבלת האישור להתחיל בניסוי, עשויה לשפר את העמדה של החברה מול שותפים פוטנציאליים, שמעדיפים להיכנס לשותפות שבה מתווה הניסוי מאושר וברור".
גם במקרה שלא יימצא שותף, שוחט אופטימי, משום שניסוי שלב II הראה תוצאות טובות; ולעומת זאת ניסוי של המתחרה העיקרית אימפקס, למרות שהצליח, לא מנע את ביטול השת"פ של החברה המתחרה עם התאגיד GSK. שת"פ זה הופסק בגלל בעיות ייצור. "זה מגדיל את קרנה של אינטק", אומר שוחט, "אם הם יתחילו לבדם בניסוי שלב III, הם מתכוונים 'לפתוח מעטפות' לראשונה אחרי מספר יחסית קטן של חולים, ובהינתן תוצאות טובות בחלק זה של הניסוי, לא ניתן יהיה להתעלם מן החברה. ברמת התמחור הנוכחית היא מאוד מעניינת".
השקעות לשם צמיחה עתידית
בנוגע למגזר הטכנולוגיה אומר שוחט, כי הענף עסוק בהשקעות לצורכי צמיחה עתידית גבוהה. המגמות אינן אחידות לרוחב כלל השוק, אך אפשר להצביע על מספר מגמות חיוביות, ועל כך שהענף אינו נמצא במגננה.
ההערכה היא, כי 2014 תתאפיין בצמיחה גבוהה בשוק ה-Small-Medium Business (SMB) - פעילות שנחשבת לרווחית פחות עבור החברות הגדולות, אך צומחת בשיעורים גבוהים יותר מהצמיחה בהכנסות מפתרונות מסורתיים.
השקעות עתק של אפל, גוגל ומיקרוסופט בתחום הענן תומכות בצמיחה בתחום זה. במקביל, מסתמנת חזרה להשקעות בקרב יצרניות השבבים, כתוצאה מהמרדף אחר ירידה בגודל השבב ורכיביו. תת-מגזרים מועדפים בתחום זה הם ביג דאטה ומגזר הענן.
ההמלצות הספציפיות בענף הן סאפיינס, החברה דואלית המפתחת ומשווקת תוכנות לחברות ביטוח. התחום מאופיין בצמיחה מהירה, הנובעת בעיקר ממגמה של הסטת תקציבים לחברות תכנה חיצוניות והחלפת מערכות ליבה מיושנות בחדשות. לסאפיינס מוצרים שמאפשרים גמישות רבה והתאמה אישית ללקוח.
בתחום הביטוח האלמנטרי, באירופה החברה מציגה צמיחה מהירה ונחשבת לשחקנית מובילה. בארה"ב התחרות עזה ומאופיינת בשחקנית אחת עיקרית שמובילה את השוק והרבה קטנות. לסאפיינס אין יתרון בשוק זה בארה"ב. במגזר ביטוחי החיים והפנסיה לחברה מוצר מוביל, אשר מהווה כ-50% מסך הכנסותיה. מוצר זה נמכר בעיקר ללקוחות גדולים באירופה.
בהלמן אלדובי צופים, כי מוצר זה יהווה את עוגן הצמיחה החשוב עבור סאפיינס. במקרה שהיא תצליח לחדור לחברות מובילות בארה"ב, הפוטנציאל לצמיחה עצום. עם זאת, יש לציין כי הדבר יתאפשר רק כשיהיה מוצר בשל (בערך ברבעון השני של 2014), ושוק ביטוחי החיים והפנסיה, אשר נחשב שמרן, "יחונך" ויעבור לפלטפורמות חדשות ומתקדמות.
היתרון הגדול של החברה הוא המודל העסקי שלה, אשר לפיו כל עסקה ראשונית מול חברת ביטוח - משמעותה חיבור הדוק בין החברות ל-10 שנים בממוצע. ההסכם הראשוני צפוי לייצר עסקאות המשך, שייצרו לחברה הכנסות שנתיות קבועות של 1-3 מיליון דולר כל שנה, מכל עסקה. נכון להיום, מוערך, כי כ-70% מסך הכנסות החברה מקורם בעסקאות המשך מלקוחות קיימים. בעדכון המדדים הקרוב סאפיינס צפויה להיכנס למדד ת"א 100.
חברת הטכנולוגיה המומלצת השנייה, נובה מכשירי מדידה, היא מובילה בפיתוח ומכירת מכשירי מדידה בטכנולוגיות אופטיות (Optical CD) לשוק המוליכים למחצה העולמי. המגזר, שבו פועלת החברה, נמצא במסלול של צמיחה וחזרה להשקעות.
מכשירי המדידה של החברה נמצאים במרבית מקווי הייצור (FAB) של ענקיות השבבים העולמיות כגון TSMC, GF וסמסונג. המחצית השנייה של 2013 מסתמנת כשנה, שבה כאמור חלק מן החברות הללו חוזרות למסלול צמיחה והגדלת השקעותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully