וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסה נפרדת לטבעונים? לא מופרך

טל נחמיה

17.12.2013 / 15:00

ההתמקדות בפיצוץ הראיונות והמהומות במהלך ביקורו של גארי יורופסקי מסיטה את תשומת הלב מהמסר ההולך וחודר. טל נחמיה סבור ששוק המסעדות יעבור בקרוב שינוי קיצוני

סיבוב ההופעות החדש של גורו הטבעונות גארי יורופסקי בישראל מצליח לייצר לא מעט כותרות על רקע מתקפות אלימות ופיצוץ ראיונות, אבל מעבר לכל רדיפת הסלבריטאים הקבועה שלנו, גארי יורופסקי והצלחתו השנויה במחלוקת הם סימפטום לתופעה חברתית שאת ההשלכות הראשונות שלה הן על ענף המזון הן על ענף המסעדנות כבר אפשר להרגיש היטב בשטח.

סערת יורופסקי בישראל - עוד טורים:
האם יורופסקי אלים? זו לא השאלה
איזו שואה קלה לצפייה?
מותר לסתום את הפה ליורופסקי?
שאינו משיב כהלכה: גארי יורופסקי

היחס משתנה

טבעונות על גרסותיה השונות מציבה את תעשיית המזון והמסעדנות בפני דילמה כלכלית. מצד אחד, עדיין לא מדובר במספרים גבוהים במיוחד. מצד שני, אם אפשר להסיק משהו על הצלחתה של הצמחונות, מדובר בתופעה מתרחבת, וגם אם בסקאלה הצמחונית-טבעונית נמצאים רק 10% מתושבי המדינה, מבחינה כלכלית מדובר בפלח שוק שחייב לקבל מענה רחב. בעוד שהצמחונות משויכת אסוציאטיבית לבחירה אישית (אני נמנע מאכילת בעלי חיים), לטבעונות שורשים אידיאולוגיים שלעתים קרובות מונעים שיתוף פעולה כלכלי עם גופים שתורמים לתעשיית הבשר. משמע – יש צורך במציאת מענה מיוחד שבו מסעדות מקימות סניפי בת לטבעוניים.

זה לא יקרה בן לילה וגם לא בשנה הקרובה, אבל כבר עכשיו ניתן למצוא יותר ויותר תפריטים שעליהם מסומנים בנפרד מנות צמחוניות ומנות טבעוניות, ככלל, מטבחים שעד כה סירבו בעקשנות לוותר על מוצרי חלב או אפילו דבש – מיישרים קו עם הטרנד המתפתח ואין צורך אפילו לציין שחלב סויה הוא כבר מזמן בון טון בכל מקום שמגיש אוכל.

עבור מסעדה שצריכה להכפיל את תקציב הרכש על מנת לספק מענה נקודתי לטבעונים, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת, שקשה להשליך בחזרה על הלקוח. הרי לא ימכרו מנות במחירים לא סבירים רק כדי לכסות הוצאות. לכן, באופן טבעי, השוק הראשון שיכבשו הטבעונים יהיה דווקא שוק בתי הקפה.

עבור הרשתות הגדולות כמו גם עבור בתי קפה מקומיים קל יותר לשנות את דפוסי הזמנת המצרכים, ואם עד כה היו המנות הבשריות תופסות נתח של 70% מההזמנות (גם אצל הלקוחות וכתוצאה מכך גם בהזמנות מספקים), האיזון השתנה וכבר עכשיו הוא עומד על 50-50 לכל הפחות.

לא מן הנמנע שבעוד עשר שנים, למשל, לכל מסעדה יהיו שתי כניסות. אחת למתחם הטבעוני ואחת למתחם הבשרי. מי שעוד ירוויחו מכך הם הקהל שומר הכשרות – שבוודאי ייהנה מההפרדה.

וכך, הרבה אחרי שיורופסקי ירביץ את תורתו במקומות אחרים (אולי תרתי משמע), המסר שהוא מעביר ישפיע על כלכלות מקומיות ועל תעשיות שצריכות ליישר קו.

טל נחמיה הוא מנכ"ל ובעלי "שף תאכל", מייעץ למסעדות ומסעדן לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully