וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטנציאל ל-1.5 מיליארד חביות נפט בלוויתן"

עמירם ברקת

17.12.2013 / 16:41

בסקירה נרחבת לאנליסטים שפורסמה היום מאשרת נובל הערכות שנפוצו בימים האחרונים שלפיהן פוטנציאל הנפט באזור כפול מכפי שהיה עד כה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקוש לגז באזור ישראל ושכנותיה צפוי לגדול במהירות בשנים הקרובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאגרי נפט בהיקף פוטנציאלי של 3 מיליארד חביות עשויים להתגלות בשטחי רישיונות נובל אנרג'י (69.4) וקבוצת דלק
(132,400 +2.16%) במימי ישראל וקפריסין, כך מעריכה נובל. עד כה היה מקובל להעריך את פוטנציאל הנפט שעשוי להתגלות מתחת למאגר הגז ב"לוויתן" בעד 1.5 מיליארד חביות אך כעת נראה כי מאגר בגודל דומה עשוי להתגלות מתחת למאגר הגז אפרודיטה בבלוק 12. המאגר הקפריסאי שהתגלה בשנה שעברה מכיל קצת מעל 4 טריליון רגל מעוקב גז טבעי (TCF) לעומת 19 TCF ב"לווייתן".

בסקירה נרחבת לאנליסטים שפורסמה היום מאשרת נובל הערכות שנפוצו בימים האחרונים שלפיהן פוטנציאל הנפט באזור כפול מכפי שהיה עד כה. באשר לקידוח האקספלורציה למציאת הנפט שבה נובל ומאשרת חשיפת "גלובס"ףכי זה צפוי להתחיל לכל המוקדם בסוף השנה הבאה או בתחילת 2015. הסיבה עיקרית לדחייה, כפי שאמר מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דייווידסון היא חוסר הודאות הרגולטורי לגבי תכנית הפיתוח של מאגר הגז ב"לוויתן".

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים נרשם ביקוש שיא לגז מ"תמר" והצינור היחיד מהמאגר לחוף הישראלי עבד במלוא הקיבולת. התחזיות של נובל היו כי כמות הגז בצינור תגיע למלוא הקיבולת רק בקיץ 2014. הסיבה לגידול התלול בביקושים היא ככל הנראה חיבורה החלקי של תחנת הכוח הפרטית דוראד המופעלת בגז טבעי.

בהקשר זה ציינת נובל כי הביקוש לגז באזור ישראל ושכנותיה צפוי לגדול במהירות בשנים הקרובות. להערכתה הביקוש יעמוד על 575 מיליון רגל מעוקבת (Mcf) ליום החל מ-2018 ויכפיל את עצמו ל-1.2 מיליארד רגל מעוקב (Bcf) ליום החל מ-2023. נובל מתכננת להגדיל את הקיבולת של הצנרת מ"תמר" מ-1 ל-1.2 Bcf באמצעות התקנת מדחסים בתחנת הקבלה באשדוד.

נובל מבקשת להגדיל את הקיבולת היומית עד ל-1.5 Bcf באמצעות הסבת מאגר הגז המתרוקן מארי-B של ים תטיס למאגר אחסון תפעולי אך במשרד התשתיות הלאומיות דורשים מנובל בתמורה להקים צינור נוסף מפלטפורמת ההפקה לאשקלון. נובל מסרבת לדרישה בנימוק שאין בסיס כלכלי להנחת הצינור הנוסף.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully