וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; אופקו צנחה 7.5%

קובי ישעיהו

17.12.2013 / 23:31

מדד המחירים לצרכן לנובמבר נותר ללא שינוי, מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.1%. המשקיעים ממתינים לתוצאות פגישת הריבית. האם הפד יכריז על צמצום רכישות האג"ח?

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') ביציבות עם נטייה לירידות קלות, לאחר העליות שנרשמו אתמול. זאת לקראת הודעת הפדרל ריזרב החשובה מחר. בינתיים באירופה נרשמות ירידות במדדי הבורסות המרכזיות.

"כל כך הרבה כסף נמצא על הגדר כעת, משום שהרבה אנשים מחכים להחלטת הפד", אמר סאם וודוול, אסטרטג השקעות בחברת Pioneer Investments. "כולם יודעים שהפד יצמצם את רכישות האג"ח במוקדם או מאוחר והשאלה היא האם המשקיעים פתחו יותר מדי או מעט מדי פוזיציות שורט".

בגרמניה דווח היום כי מדד בטחון המשקיעים, סקר ה-ZEW, עלה בדצמבר לשיא חדש מאז חודש אפריל 2006. המדד זינק ל-62 נקודות לעומת 54.6 בנובמבר ולעומת צפי ל-55 נקודות.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין כיום כי "השווקים מעריכים בסבירות גבוהה שהצמצום (Tapering) יחל בחודשים הקרובים, אולם להערכתנו, יותר מהמועד המדויק של תחילת הצמצום (דצמבר, ינואר או מארס), חשוב מה יהיו התחזיות המעודכנות שהבנק הפדרלי יפרסם מחר לצמיחה ולאבטלה העתידית, היות ותחזיות אלו יהוו אינדיקציה טובה לקצב הצמצום של ההרחבות. להערכתנו, הצמצום יחל בקצב מתון מהרבעון הראשון של 2014 (וככל הנראה לא מחר), תוך כדי מסרים מרגיעים של הפד על כך שסיום הרכישות איננו אומר תחילתה מדיניות מוניטרית מצמצמת - אנו צופים המשך מדיניות של ריבית נמוכה עוד זמן רב".

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים ביומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב, לאחר שהמדדים המרכזיים חתמו בשבוע החולף את השבוע הגרוע ביותר מאז אוגוסט ואחרי פרסום נתוני מאקרו חיוביים.

בתחום המאקרו, ב-15:30 התפרסם נתון מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שנותר ללא שינוי, מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-1.4% בלבד, חרף החשש מפני התפרצות אינפלציונית בעקבות רכישות האג"ח של הפד. ב-17:00 התפרסם מדד מחירי הדיור של התאחדות חברות הבנייה, שטיפס בדצמבר לרמה של 58 נקודות, שיא של 4 חודשים, לעומת קריאה קודמת של 55 נקודות.

בואינג מגדילה דיבידנד

חברת בואינג (135.88+0.86%) הכריזה על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בכ-10 מיליארד דולר ובמקביל הקפיצה את שיעור הדיבידנד שלה בכ-50%.

בימים הקרובים תתקבל החלטה האם לאשר לשיווק את תרופת הלקווינימוד (‏Laquinimod‏) של טבע (39.84+0.30%) לשיווק באירופה. התרופה האוראלית (ניתנת בבליעה) מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, והנושא עומד על הפרק בדיוני רשות התרופות האירופית.

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם (3.37+2.40%), הודיעה היום (ג') על השלמת העסקה למסחור ושיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הביוטק הקוריאנית צ'אה ביו. זאת בהמשך להודעה הראשונה אודות העסקה הצפויה אשר דווחה ב-26 ביוני 2013. במסגרת החלפת המניות, הנפיקה פלוריסטם לצ'אה 2,500,000 מניות בתמורה ל-1,011,504 מניות של צ'אה ביו. ההחלפה משקפת השקעה של 10.4 מיליון דולר בחברה, במחיר של 4.16 דולר למניית פלוריסטם, פרמייה של כ-26% על מחיר סגירת המנייה אתמול. המניות חסומות לשנה.

נובל אנרג'י (67.61-2.58%) פרסמה היום סקירה מקיפה לאנליסטים, בה היא העריכה כי מאגרי נפט בהיקף פוטנציאלי של 3 מיליארד חביות עשויים להתגלות בשטחי רישיונות נובל אנרג'י וקבוצת דלק במימי ישראל וקפריסין.

חברת מזור רובוטיקה (18+6.64%) דיווחה היום שהמרכז הרפואי Jacksonville Baptist שבפלורידה, הזמין מערכת Renaissance רובוטית נוספת המשמשת לניתוחים בעמוד השדרה.

לפי דיווח של מרקטווץ', פייסבוק (54.86+1.95%) תתחיל למכור פרסומות ווידיאו בהמשך השבוע. פרסומות הווידיאו ינוגנו באופן אוטומטי בפוסטים החדשים של המשתמשים ברשת החברתית. לפי הערכות, אסטרטגיית הפרסום החדשה של פייסבוק תסייע לה לקחת חלק בשוק פרסום הווידיאו שנאמד בארה"ב בכ-66 מיליארד דולר בשנה.

ביוליין (2.74-6.48%) הודיעה אתמול על תוצאות ראשוניות מבטיחות עבור BL-8040 בניסוי קליני Phase 2 בחולים בעלי התפרצות מחודשת של לוקמיה מיאלואידית חריפה.

מניית אופקו הלת' (8.4-7.59%) המשיכה לרכז עניין על רקע דבריו של היו"ר פיליפ פרוסט באשר מוצרים עתידיים, שיהוו זרזי מפתח להתפתחות החברה. פרוסט ציין את ה-Rolapitant לטיפול בסרטן, עליה הוא אמר כי "אנחנו צפויים לדווח כנראה את תוצאות שלב 3 כבר בחודש הקרוב. אין לנו שום סיבה להאמין שהתוצאות יהיו משהו אחר מאשר הצלחה".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully