וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ ינבא הכנסות מאנרגיה סולארית על גג הבית

רועי גולדנברג

18.12.2013 / 8:44

הרעיון של Generaytor הוא לאפשר לבעלי בתים לבחון אם משתלם להם להתקין מערכת סולארית על הגג שלהם, בהתבסס על נתונים אמיתיים ממערכות סולאריות בסביבה

האנרגיה הסולארית אמנם לא הצליחה לחדור מספיק המון לשוק הצרכנים הישראלי בגלל סיבות שונות ובהן ביורוקרטיה, אך נראה שדווקא מעולם הסטארט-אפים עשויה לבוא בשורה. הסטארט-אפ הישראלי Generaytor רוצה להכניס קצת חוכמת המונים לתוך תחום הפאנלים הסולאריים על גגות בתים ובניינים.

הרעיון מאחורי האתר הוא לאפשר לבעלי בתים לבחון אם משתלם להם להתקין מערכת סולארית על הגג שלהם. על-ידי הכנסת כתובת מגורים וסימון שטח הגג על-גבי מפת גוגל, המערכת ממחישה את יכולות הפקת החשמל ופוטנציאל ההכנסות שלו. זאת, על-ידי הישענות על נתונים אמיתיים שמגיעים ממערכות סולאריות בסביבה שהתחברו לרשת החברתית של Generaytor.

כך, מי שרוצה לבחון כדאיות כלכלית של התקנת מערכת יוכל לקבל אינפוגרפיקה מפורטת על רווחים צפויים. החברה פועלת בעיקר בארה"ב ובריטניה, שם רשת איקאה כבר עושה שימוש במערכת על כל סניפיה ברחבי המדינה. השירות זמין גם בישראל, אך אין עדיין חברים ברשת של המערכות הסולאריות ולכן יכולת חיזוי ההכנסות העתידיות לא פועלת כראוי.

הגגות נותרים לא מנוצלים בשל פערי ידע וחוסר מודעות", אומר עמית רוזנר, אחד המייסדים ומנכ"ל החברה. "המערכת שבנינו מעודדת קבלת החלטות מבלי להידרש מראש להשקעה הנלוויית בהתקנת מערכת סולארית". מאחורי Generaytor עומדים היזמים רוזנר, עידן עפרת ופאולו טדונה ולפני כשנה היא גייסה סבב סיד של מיליון דולר בהובלת האנג'ל גיא גמזו.

עפרת, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, מסביר כי המערכת אוספת בזמן אמת נתונים על ביצועי המערכות הסולאריות של בעלי הגגות אשר קישרו אליה את מוני החשמל שלהם. "הממשק של ג'נרייטור תומך במערכות ניטור סולאריות נפוצות, כך שאין צורך בתוספת חומרה נוספת", אומר עפרת. המערכת מתמקדת בגגות בקרבת מקום ונתוני התפוקה שלהם מעובדים לצורך הסימולציה, ומותאמים למאפיינים הייחודיים של משתמשים חדשים שיצרו מערכת סולארית וירטואלית.

לדברי עפרת, אלגוריתם החיזוי מתייחס לנתוני הגג כגון גודל, שיפוע והצללה, וכן תעריף החשמל וגובה התמריצים המוצעים לרוכשים מערכות סולאריות. מכיוון שהסימולציה מבוססת על מדידות ממערכות אמתיות בקרבת מקום, היא משקפת באופן אוטומטי את תנאי מזג האוויר והתאורה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully