וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד למגדל: אל תפנו לעובדים בנוגע להתארגנות

18.12.2013 / 15:03

בית הדין הבהיר כי פניותיו של שלמה אליהו אל העובדים היוו הפעלת לחץ ממדרגה ראשונה על עובדי החברה שכבר הצטרפו להסתדרות לבטל את חברותם

שלמה אליהו במסיבת עיתונאים ינואר 2010. אורי לנץ
מגדל פגעה בזכות ההתארגנות. שלמה אליהו/אורי לנץ

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, דורי ספיבק, קבע היום (ד') כי על הנהלת חברת הביטוח מגדל לחדול לאלתר מכל פנייה לעובדים בכל הנוגע לעניין ההתארגנות והשלכותיה ולמימוש זכות ההתארגנות, בין במישרין ובין בעקיפין, לרבות בתכתובת אישית באמצעים אלקטרונים או אחרים.

כמו כן, בית הדין הורה על צו זמני, לפיו על הנהלת חברת מגדל לחדול לאלתר מלהתערב במהלכי ההתארגנות בחברה, במעשה או התבטאות השוללים התארגנות.

עוד נקבע כי על הנהלת מגדל לחדול לאלתר מלהתחקות אחר העובדים באמצעות ריכוז וניהול מעקב אחרי טפסי הביטול ובכל דרך אחרת.

בית הדין הבהיר כי פניותיו של שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ויו"ר הדירקטוריון, אל העובדים היוו הפעלת לחץ ממדרגה ראשונה על עובדי החברה שכבר הצטרפו להסתדרות לבטל את חברותם, ולחץ זהה על אותו חלק עובדים שטרם הצטרפו -שלא להצטרף. לדברי בית הדין, פעולה בדרך זו פוגעת באופן קטגורי.

בית הדין קיבל את עמדת ההסתדרות כי יש לראות בחומרה יתרה את הפגיעה של מגדל בזכות ההתארגנות של עובדיה, לאור העובדה שפגיעה זאת נעשתה לאחר "פסק דין פלאפון" האוסר על מעסיקים להביע עמדה על התאגדות עובדיהם.

בית הדין הביע חשש שמגדל החליטה שכדאי לה כלכלית להפר את חובת הניטרליות וכדאי לה לפגוע באוטונומיה של עובדיה להתאגד כהבנתם. רק שאחרי שהמסר עבר, וטפסי ביטול החלו להתקבל בהסתדרות, מוכנה מגדל לקבל על עצמה סוף-סוף את ההלכות המחייבות בנושא.

לדברי השופט, "כל שכך נהגה מגדל - והראיות לכאורה לפנינו בהחלט מצבעיות בכיוון זה - הרי שמדובר בחוסר תום-לב כפול ומכופל מצידה".

עוד נכתב בהחלטה: "נכון תעשה מגדל אם תבין את משמעות הדברים, ותבין שקיים מרחק של שמיים וארץ בין האופן שבו פעלה עד כה נוכח התאגדות עובדיה, לבין האופן שבו מוטל עליה לפעול מכאן ואילך".

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully