וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדרל ריזרב יצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר מינואר

נדב נוימן

18.12.2013 / 21:01

במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3) רוכש הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות

הפדרל ריזרב יצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ל-75 מיליארד דולר. כך הוחלט בישיבת ועדת השוק הפתוח שהסתיימה היום (ד').
במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3) רוכש הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות.

ההחלטה מגיעה לאחר מספר חודשים בהם ניתנת תשומת לב רבה בשווקים לסוגיית תוכנית ההקלה הכמותית, לאחר שגם בפגישות הקודמות של הועדה נרמז כי ישנה העדפה בקרב בכירי הבנק לצמצם את התוכנית.

כאשר הכריז הפד על התוכנית לראשונה, אחת מהגדרותיו הייתה שהוא מחוסר תאריך יעד לסיום התוכנית. היעד היה: הבראת הכלכלה, הורדת שיעור האבטלה לרמה מספקת, של 6.5% (היום: 7%), וייצוב האינפלציה על 2.5% (היום: 1.5%). אולם, עם כל פרסום נתון מאקרו מהותי שהצביע על התאוששות בסקטור מסוים בכלכלה האמריקנית בכלל, ובשוק העבודה בפרט, מייד עלו ספקולציות באשר לתאריך בו יחל הפד לצמצם את התוכנית.

בכירי הפד התייחסו לסוגיה רבות, משני צדי המתרס - התומכים בהרחבה הכמותית טענו כי יש להמשיך עם התוכנית עד להשגת היעדים ואף מעבר לכך, והמתנגדים ציינו רבות כי יש לסיים את התוכנית מוקדם ככל הניתן.

בנובמבר, נזכיר, פורסמו נתוני התעסוקה האחרונים, שהיו טובים מהצפוי, עם ירידה בשיעור האבטלה ל-7% ותוספת של 203 אלף משרות למשק. לאחר פרסום הנתונים אמר נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, כי "בהתחשב בהתחזקות של הכלכלה, זה כנראה זמן טוב לצאת בצורה מכובדת מתוכנית הרכישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully