וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות חדות בעקבות הודעת הפד

משה גולן

18.12.2013 / 23:12

הפד החליט לצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר מינואר. ברננקי הודיע כי הריבית תשאר נמוכה גם לאחר שיעד האבטלה של 6.5% יושג. התחלות הבנייה בשיא מאז פברואר 2008

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים של עד 1.8%, לאחר פרסום החלטת הפד בנוגע לצמצום רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ודבריו של יו"ר הבנק ברננקי לאחר מכן.

הפדרל ריזרב יצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ל-75 מיליארד דולר. כך הוחלט בישיבת ועדת השוק הפתוח שהסתיימה היום. במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3), רכש עד כה הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. כעת, כאמור, יצומצם קצב הרכישות ל-75 מיליארד דולר.

בהודעת הפד היום נכתב כי "הנתונים שהתקבלו מאז ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה באוקטובר מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב מתון. תנאי שוק העבודה הראו שיפור נוסף; שיעור האבטלה ירד אך עדיין נותר גבוה. הוצאות בתי האב וההשקעות בעסקים התקדמו, בעוד ההתאוששות בסקטור הדיור האטה במידת מה בחודשים האחרונים. המדיניות הפיסקלית מרסנת את הצמיחה הכלכלית, למרות שייתכן שמידת הריסון קטנה. האינפלציה נמצאת מתחת ליעד ארוך הטווח של הוועדה, אך הציפיות לטווח הארוך יציבות".

כמו כן, צוין בהודעה כי "הוועדה צופה כי הצמיחה הכלכלית תגבר בהשוואה לקצב הנוכחי שלה ושיעור האבטלה ירד בהדרגה לרמות היעד של הוועדה", וכי "הוועדה מאמינה כי הסיכונים לתחזית הכלכלית ותחזית שוק העבודה יציבים יותר. הוועדה מאמינה כי העובדה שהאינפלציה נמצאת באופן קבוע מתחת ליעד של 2% עלולה לסכן את הכלכלה, ועוקבת אחר התפתחויות באינפלציה היטב כדי לראות שהיא תגיע ליעד שלה בטווח הבינוני".

בנוגע לתוכנית הרכישות, נכתב כי "לאור ההתקדמות לעבר תעסוקה מלאה והשיפור בתחזית לתנאי שוק העבודה, הוועדה החליטה לצמצם באופן מתון את קצב רכישות האג"ח. החל מינואר, הוועדה תוסיף למאזן אג"ח מגובות משכנתאות בקצב של 35 מיליארד דולר בחודש במקום 40 מיליארד דולר בחודש, ואג"ח של משרד האוצר בקצב של 40 מיליארד דולר בחודש במקום 45 מיליארד דולר".

במסיבת העיתונאים לאחר פרסום ההחלטה, אמר יו"ר הפד, בן ברננקי, כי עתיד התוכנית ייקבע על פי הנתונים הכלכליים, וציין כי הוועדה מאמינה שיהיה זה הכרחי להשאיר את הריבית נמוכה "הרבה אחרי ששיעור האבטלה יגיע ל-6.5%". ברננקי ציין עוד כי הוא צופה צעדים דומים ב-2014 בכל הנוגע לצמצום התוכנית, וכי הוא מתייעץ בנושא עם ג'נט ילן, שתחליף אותו בתפקיד בינואר. ברננקי אמר כי היא תומכת לחלוטין בהחלטה לצמצם הרכישות.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מה משמעות הודעת הפד?

איל סגל, מנכ"ל תכלית תעודות סל, התייחס להחלטת הפד ולהשפעתה על השווקים ואמר כי "יתכן ונראה תיקון קל בשווקים אבל אנחנו לא צופים שינוי מגמה, כיוון שרוב הנזק לשווקים כבר מתומחר, הריבית עדיין נמוכה ועל פי הפד תמשיך להיות כך לפחות עד שנת 2015, ולכן שווקי המניות ימשיכו במגמה החיובית". סגל התייחס גם לשאלה האם הפד פעל נכון וציין כי "מבחינה כלכלית אנחנו חושבים שהצעד נכון, וכי הנתונים הטובים שהגיעו בחודש האחרון מארה"ב, כמו התרחבות התוצר ב-3.6% ברבעון השלישי, והירידה החדה בשיעור האבטלה לרמה של 7%, מאפשרים לפד לצמצם את רכישות האג"ח עם פחות חששות לנזק הכלכלי האפשרי שינבע מכך".

סטיבן אנגלנדר, אנליסט מטבעות בסיטי, מציין כי הודעת הפד נתפסת על ידי המשקיעים כחיובית, מכמה סיבות: הצמצום הוא קטן מאוד - 10 מיליארד דולר בלבד; הפד רומז כי שיעור האבטלה בו הוא יתחיל להעלות את הריבית יהיה נמוך מ-6.5%; הפד לא יעלה ריבית כל עוד האינפלציה נמוכה; אין תאריך סיום לתוכנית הרכישות, אפילו שהצמצום החל.

מה יהיה ב-2014?

מתחילת השנה מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-24%. כעת, המשקיעים והאנליסטים נושאים עיניהם לעבר שנת 2014 ותוהים האם כדאי עדיין להישאר בשוק.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אופטימי לגבי עתיד הכלכלה האמריקאית ושוק המניות והעריך בסקירה שפרסם כי מדד ה-S&P יטפס במהלך 2014 לרמה של 2,000 נקודות. "להבנתנו כלכלת ארה"ב בדרכה לשלב חדש וחשוב בצמיחה הכלכלית בשנת 2014 והיא צפויה להציג צמיחה הנעה בטווח של 2.5%- 3% ולחצות את רף 3% צמיחה בשנת 2015. בנתונים אלו הפירמות הנכללות במדד ה- S&P 500 יוכלו להציג צמיחה ברווחיות בטווח של 7%- 9% בשנת 2014".

מעבר להודעת הפד פורסם היום כי התחלות הבנייה זינקו בנובמבר ב-22.7% לשיעור שנתי של 1.09 מיליון בתים. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז פברואר 2008, והרבה מעל הצפי שעמד על 963 אלף בתים.

בתוך כך, פורסם כי אישורי הבנייה ירדו בנובמבר ב-3.1% לשיעור שנתי של 1.01 מיליון אישורי בנייה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טבע בפשרה מול פייזר

טבע ארה"ב, החברה הבת של טבע (39.8-0.10%), דיווחה אמש כי הגיע לפשרה מול פייזר בנוגע לגרסה הגנרית של טבע לתרופת האין אונות של פייזר, הוויאגרה. על פי הפשרה, טבע תוכל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה בדצמבר 2017, או אף לפני כן בתנאים מסוימים.

לפי דיווח של מרקטווץ', פייסבוק (55.57+1.29%) תתחיל למכור פרסומות ווידיאו בהמשך השבוע. פרסומות הווידיאו ינוגנו באופן אוטומטי בפוסטים החדשים של המשתמשים ברשת החברתית. לפי הערכות, אסטרטגיית הפרסום החדשה של פייסבוק תסייע לה לקחת חלק בשוק פרסום הווידיאו שנאמד בארה"ב בכ-66 מיליארד דולר בשנה.

הבנק האמריקאי וולס פרגו העמיד לחברת השבבים הישראלית טאואר (4.25+8.70%) קו אשראי של 70 מיליון דולר עד סוף 2018.

אטיוניטי (9.19+3.03%), ספקית פתרונות תוכנה לזמינות מידע, הודיעה היום כי השלימה את רכישת Hayes Technology Group, Inc האמריקאית, ספקית פתרונות תוכנה בתחום שכפול נתונים בסביבות SAP, תמורת סך של 6.2 מיליון דולר במזומן ובמניות ובתוספת של עד 4.2 מיליון דולר (במזומן ובמניות) בעבור השגת יעדי earn-out במהלך השנתיים הקרובות.

חברת מזור רובוטיקה (19.01+5.61%) דיווחה אתמול שהמרכז הרפואי Jacksonville Baptist שבפלורידה, הזמין מערכת Renaissance רובוטית נוספת המשמשת לניתוחים בעמוד השדרה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully