וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בבורסה; גילת הוסיפה 6%

קובי ישעיהו

19.12.2013 / 18:27

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. חברת גילת דיווחה היום על זכייה בפרויקט הנאמד ב-99 מיליון דולר

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, זאת לאחר שרוב שעות המסחר התנהלו בעליות שערים. שטראוס, עזריאלי ודיסקונט, שירדו עד כ-2.2%, הכבידו על המעו"ף, שהשיל מערכו כ-0.2% וננעל ברמה של 1,323 נקודות. מדד ת"א 75, מנגד, ננעל בעלייה של 0.4%. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות קלות, בעוד באירופה נרשמת מגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 19 בדצמבר 2013. גלובס
נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 19 בדצמבר 2013/גלובס

ניר פלג, מנכ"ל קריפטונייט קרנות גידור, מציין כי הבוקר שאחרי הודעת הפד, מתאפיין בעליות שערים חדות, בהמשך לאותה מגמה בדיוק בארה"ב אתמול. עיני כל המשקיעים הופנו להודעת הפד אתמול בלילה וכצפוי ההודעה הפכה למקרה קלאסי של "קנה בשמועה ומכור בהודעה". השווקים מחפשים את היציבות ואת הידיעה כי מתחילה נסיגת הממשל מפמפום השוק ורכישת אגחים מידי חודש. המשקיעים ישמחו להבין כי יש אפשרות לדלל ואף להפסיק את הרכישות היזומות של האגחים ולצד כך גם הידיעה על הכלכלה שמתחזקת נוטעת אופטימיות זהירה. "הציפיות לראלי סוף שנה גרמו להשהייתו בנתיים, על רקע שנה מוצלחת מאוד בשוקי המניות, בעיקר בארה"ב ואירופה מימושי סוף השנה לגיטימיים ואת הראלי המצופה, נראה כנראה בתחילת השנה הבאה".

קפיצת מדרגה לבורסה הישראלית: הבורסה בת"א חתמה הבוקר עם בורסת הנגזרים של אירופה, יורקס (Eurex), על הסכם לפיו ייסחרו חוזים עתידיים על מדד ת"א 25 (מעו"ף) ביורקס במהלך המחצית הראשונה של 2014. החוזים העתידיים על המדד הישראלי יהיו נקובים וייסחרו בדולרים. יורקס היא בורסת הנגזרים מהמובילות בעולם עם מחזור מסחר של יותר מ-1.5 מיליארד חוזים בשנה, והיא מתופעלת ע"י הבורסה הגרמנית (דויטשה בורסה).

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ד') בעליות שערים של עד 1.8%, לאחר פרסום החלטת הפד בנוגע לצמצום רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ודבריו של יו"ר הבנק ברננקי לאחר מכן.

הפדרל ריזרב יצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר החל מחודש ינואר, ל-75 מיליארד דולר. כך הוחלט בישיבת ועדת השוק הפתוח שהסתיימה אמש. במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית (QE3), רכש עד כה הפד 85 מיליארד דולר מדי חודש - 45 מיליארד דולר באג"ח של משרד האוצר ו-40 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות. כעת, כאמור, יצומצם קצב הרכישות ל-75 מיליארד דולר.

בהודעת הפד נכתב כי "הנתונים שהתקבלו מאז ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה באוקטובר מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב מתון. תנאי שוק העבודה הראו שיפור נוסף; שיעור האבטלה ירד אך עדיין נותר גבוה. הוצאות בתי האב וההשקעות בעסקים התקדמו, בעוד ההתאוששות בסקטור הדיור האטה במידת מה בחודשים האחרונים. המדיניות הפיסקלית מרסנת את הצמיחה הכלכלית, למרות שייתכן שמידת הריסון קטנה. האינפלציה נמצאת מתחת ליעד ארוך הטווח של הוועדה, אך הציפיות לטווח הארוך יציבות".

כמו כן, צוין בהודעה כי "הוועדה צופה כי הצמיחה הכלכלית תגבר בהשוואה לקצב הנוכחי שלה ושיעור האבטלה ירד בהדרגה לרמות היעד של הוועדה", וכי "הוועדה מאמינה כי הסיכונים לתחזית הכלכלית ותחזית שוק העבודה יציבים יותר. הוועדה מאמינה כי העובדה שהאינפלציה נמצאת באופן קבוע מתחת ליעד של 2% עלולה לסכן את הכלכלה, ועוקבת אחר התפתחויות באינפלציה היטב כדי לראות שהיא תגיע ליעד שלה בטווח הבינוני".

אייל קליין, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות IBI מציין בהקשר זה: "קיימת הסכמה כי הרכישות לא תורמות להתאוששות הכלכלית וכי יש לצמצמן. נתוני התעסוקה החזקים שפורסמו, מחירי הבתים הנמצאים בעלייה ומצב הצרכנים האמריקאים - חזקים ואופטימיים, כל אלה הקלו על הפד לקבל אתמול החלטה על צמצום הרכישות".

חוזה ענק לגילת

מניות אופקו (3,083, 1.58%+), אלביט מערכות, גזית גלוב (4,613, 0.52%-), פריגו וטאואר עולות על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

חברת גילת (1,629.00, 5.99%+) דיווחה היום על זכייה בפרויקט הנאמד ב-99 מיליון דולר לתקופה של כשלוש שנים וחצי. חתימת ההסכם לביצוע הפרויקט צפויה בזמן הקרוב. במסגרת הפרויקט הלאומי לאספקת שירותי תקשורת לאזורי פריפריה בקולומביה.

חברת כן פייט ביופרמה (1,213, 6.31%+) דיווחה היום כי קיבלה אישור פטנט בארה"ב לבדיקת הביומרקר בדגימת דם של חולים במחלות דלקתיות אוטואימוניות אשר תנבא את תגובת החולה לטיפול בתרופת ה- CF101 של החברה.

חברת אנדימד מדיקל (44.7, 1.13%+), המפתחת, מייצרת ומוכרת מכשור רפואי קוסמטי ייחודי על בסיס טכנולוגיה מבוססת אנרגיית גלי רדיו (RF), הודיעה היום כי חתמה על הסכם הפצה עם מפיץ מוביל בשוק האסתטי בסין לשיווק מוצרים אסתטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully