וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מחיר הזהב בשפל של 3 שנים

משה גולן

19.12.2013 / 23:48

הפד החליט לצמצם את קצב רכישת האג"ח ב-10 מיליארד דולר, וברננקי אמר כי הריבית לא תעלה בעתיד הנראה לעין. תביעות האבטלה השבועיות ומכירות הבתים הקיימים אכזבו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע החלטת הפד מאתמול, שהפתיע והחליט לצמצם את קצב רכישות האג"ח. המהלך גרר עליות חדות במדדים אתמול, עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות ובשערו של הדולר וירידה בערכו של הזהב.

היום נפל מחיר הזהב לרמתו הנמוכה מזה שלוש שנים - ירידה של 3.4% למחיר של 1,193.6 דולר לאונקיה.

נתוני סגירה בוול סטריט, 19 בדצמבר 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 19 בדצמבר 2013/גלובס

המסחר ננעל אתמול בעליות של עד 1.8% לאחר הודעת הפד והשלכות המהלך גרמו כאמור לתנודות בשוק המט"ח, האג"ח והסחורות. תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו לרמה של כ-2.92% והדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים.
בתום ישיבה בת יומיים שהסתיימה אתמול, ועדת השוק הפתוח של הפד החליטה לצמצם את קצב רכישות האג"ח החל מחודש ינואר ב-10 מיליארד דולר. כעת, הפד ירכוש מדי חודש אג"ח (ממשלתיות ומגובות משכנתאות) בהיקף של 75 מיליארד דולר.

בהודעת הפד נכתב כי "הנתונים שהתקבלו מאז ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה באוקטובר מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב מתון. תנאי שוק העבודה הראו שיפור נוסף; שיעור האבטלה ירד אך עדיין נותר גבוה".

"אני חושב שקיים קונצנזוס שהפד מאותת כל כך שהכלכלה משתפרת", אומר בוב דול, האסטרטג הראשי של חברת Nuveen Asset Management. "ב-2014 הכלכלה תהיה חזקה וטובה קצת יותר", הוא העריך.

"השווקים לא אוהבים חוסר ודאות. הם לא ידעו כיצד הפד יפעל", אמר ג'ון קנלי, אסטרטג השקעות בחברת LPL Financial. "השווקים מסכימים עם החלטת הפד לגבי צמצום רכישות האג"ח", הוא הוסיף.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. תחילה התפרסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-14 בדצמבר, שעלו לרמה של 376 אלף תביעות, הרבה מעל התחזיות בשוק שצפו דווקא ירידה לרמה של 336 אלף לעומת הנתון הקודם שעמד על 368 אלף.

בנוסף התפרסם נתון מכירות הבתים הקיימים, אשר ירדו בנובמבר ב-4.3% לשיעור שנתי של 4.9 מיליון בתים. מדובר בחודש שלישי ברציפות של ירידה בנתון, ופחות מהצפי שעמד על 5 מיליון בתים. בהשוואה לשנה שעברה מדובר בירידה של 1.2% - ירידה שנתית ראשונה מזה מעל לשנתיים.

המחיר הממוצע לבית עמד בנובמבר על 196.3 אלף דולר, עלייה של 9.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
כמו כן התפרסם מדד הפילי פד, אשר מודד את פעילות הייצור בפילדלפיה. המדד עלה בדצמבר ל-7 נקודות, לעומת 6.5 נקודות בנובמבר. צפי האנליסטים היה לקריאה של 11 נקודות.

צוקרברג מוכר מניות פייסבוק

פייסבוק (55.05 0.94%-) תמכור 70 מיליון מניות בהנפקה משנית, מתוכן 41.35 מיליון מניות של המייסד מארק צוקרברג שיגרוף 2.3 מיליארד דולר. סך ההנפקה יסתכם ב-3.9 מיליארד דולר.

חברת גילת (4.6 5.85%+) דיווחה היום על זכייה בפרויקט הנאמד ב-99 מיליון דולר לתקופה של כשלוש שנים וחצי. חתימת ההסכם לביצוע הפרויקט צפויה בזמן הקרוב. זאת, במסגרת הפרויקט הלאומי לאספקת שירותי תקשורת לאזורי פריפריה בקולומביה.

מניית אורקל (36.62 5.84%+) ריכזה עניין לאחר שפרסמה אתמול לאחר המסחר את תוצאותיה ועקפה את התחזיות בוול סטריט.

פורד (15.3 2.24%-) הודיעה אתמול כי היא מורידה את תחזית הרווח וההכנסות שלה ל-2014.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully