וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מגט טקסי הביאו לחשיפת נהגים שעבדו בשחור

אלה לוי-וינריב

22.12.2013 / 12:34

68% מנהגי המוניות שנבדקו העלימו הכנסות. הרשות פתחה בחקירה, הוציאה צו בימ"ש - וגט טקסי חויבה למסור נתונים על הנהגים הסוררים

רשות המסים חשפה נהגי מוניות שהעלימו הכנסות באמצעות אפליקציית "גט טקסי" להזמנת מוניות בסלולר. במבצע מחוזי שנערך בשבוע שעבר בניהול משרד מע"מ גוש דן נגבו כ-8 מיליון שקל, ונערכו ביקורות ב-89 עסקים בענפים שונים על ידי 102 עובדים מיחידות רשות המסים בכל רחבי הארץ. בין יתר הענפים, התמקד המבצע בענף המוניות, בו נרשם אחוז חמור וגבוה במיוחד של 68% מהעסקים שלא רשמו הכנסות.

גורם המקורב לנושא מסר כי מדובר באפליקציית "גט טקסי", כאשר נבדקו 50 נהגים מתוך 3,000 הרשומים בחברה. רשות המסים הוציאה צו בית משפט בעקבות החקירה ובעקבות זאת גט טקסי סיפקה לרשות נתונים על אותם נהגים.

מבקרי רשות המסים ערכו בדיקה של רישומי ההכנסות של בעלי המוניות אל מול ההזמנות שבוצעו באמצעות גט טקסי בסמארטפון. כאמור, במרבית המקרים נמצא כי לא נרשמו הכנסות מנסיעות רבות, ובמרבית התיקים הוצאה לנהגים שומה על סמך הממצאים החדשים והוטל עליהם קנס על פי חוק. המקרים החמורים במיוחד הועברו להמשך טיפול מחלקת חקירות.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

לדברי אשר, "רשות המסים שומרת את היד על הדופק ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה על מנת לוודא שכל האזרחים והחברות משלמים מס אמת ולא מכבידים את נטל המס על אזרחים שומרי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully