וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזק לחברת חשמל מהסופה עשוי להגיע למיליארד שקל"

עמירם ברקת

22.12.2013 / 16:35

סבירות גבוהה כי החברה תפנה לרשות החשמל ותבקש הכרה מלאה בנזקיה. ‎‎סכום של מיליארד שקל שקול להעלאת תעריף החשמל בכ-5% למשך שנה‏

הנזק הכספי שגרמה הסופה לחברת החשמל עשוי להגיע למיליארד שקל, כך אמר היום (א') מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן, במהלך ביקור של ועדת הכלכלה של הכנסת בחברה. גליקמן אמר כי הנזק שנגרם לחברה הוא בחלקו ישיר ובחלקו עקיף והיקפו הכולל עדיין לא התברר, אך כבר היום ברור שמדובר במאות מיליוני שקלים והסכום הסופי יכול להגיע "עד מיליארד שקל".

בשלב זה לא הסתיימה בדיקת השלכות הסופה אך קיימת סבירות גבוהה כי החברה תפנה לרשות החשמל ותבקש הכרה מלאה בנזקיה. סכום של מיליארד שקל שקול להעלאת תעריף החשמל לכלל הצרכנים בשיעור של 5% למשך שנה. עיקר הנזק לחברת החשמל נגרם כתוצאה מקריסתם של עצים במהלך הסופה, בעיקר כתוצאה מעומס שלג, על קווי מתח עיליים של החברה.

במהלך הסיור ביקרה הוועדה בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן שיבח את עובדי חברת החשמל על תפקודם במהלך הסופה ואמר כי הם ראויים לציון 8-9 מתוך 10. לדבריו, "הבעיה היא של הנהגה שאין גוף אחד שמאגד את כל הגופים בשעת חירום".

יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל העריך כי ניתן יהיה להגיע בתוך חודשיים להסכם על רפורמה בחברת החשמל. בהתייחס לכך אמר ברוורמן כי "הרפורמה צריכה להיעשות בזהירות כדי שלא נגיע למצב של קליפורניה".

במהלך הסערה נותקו מחשמל כ-60 אלף לקוחות של חברת החשמל, בעיקר באזור ירושלים וביישובי יהודה ושומרון וצפון הארץ. חברת החשמל העסיקה במהלך הסופה כ-2,000 עובדים, רובם עובדי מחוזות אחרים בחברה שהובאו כתגבור.

היועמ"ש בחברה משתדרג

ובינתיים מתברר כי הנהלת חברת החשמל החליטה לשדרג את מעמד יחידת היועץ המשפטי של החברה - מבלי להמתין לתוצאות הדיונים על רפורמה בחברה. היועץ המשפטי עו"ד דוד יהב נחשב לבעל השפעה רבה בהנהלת החברה וביחידתו מועסקים כ-60 עובדים, כמעט מחציתם בעלי דירוג שכר של בכירים בחברה. לפי תוכנית שפרסמה הנהלת החברה יוקמו שמונה מחלקות חדשות במסגרת יחידת היועץ המשפטי וארבעה "מדורים בכירים". בעקבות השינויים צפויים עובדים ביחידה להשתדרג במשרתם ובתנאי שכרם למעמד של מנהל מחלקה תקני וליחידה תתווסף משרת סגן ראש אגף. משרת מנהל מחלקה תקני מאפשרת העלאה משמעותית בתוספות השכר וקבלת רכב צמוד.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "מדובר בעבודה ארגונית שבוצעה במסגרת סקר השוואתי מול חברות אחרות במשק, שקבעה לראשונה מבנה ארגוני מסודר ליחידת היועץ המשפטי. לא מדובר בהגדלת תקנים, אין שום 'שדרוג' של שכר למשפטנים ואין תוספת תקציבית הנובעת מהמבנה החדש. במידה ותהיינה משמעויות תקציביות, הן תהיינה בשוליים.

"מדובר ביישום החלטות הנהלת חברת החשמל עוד מ-2008, במטרה לבצע תיקון הכרחי למבנה ארגוני לא מסודר של יחידת היועץ המשפטי, שיצר עיוותים ניהוליים וארגוניים. המבנה אושר ע"י עמוס לסקר, המנכ"ל הקודם של החברה וע"י אלי גליקמן, המנכ"ל הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully