וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ארז ויגודמן הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל טבע

גלי וינרב, רון שטיינבלט ושי שלו

24.12.2013 / 17:26

למרות שההכרזה הרשמית צפויה רק בינואר, בדירקטוריון טבע התגבשה תמיכה במינוי ויגודמן למנכ"ל. הוא אמנם לא מגיע מתעשיית התרופות, אך מינויו עשוי לחזק את "הזיקה הישראלית"

ארז ויגודמן הוא המועמד המוביל במרוץ לתפקיד מנכ"ל טבע, כך נודע ל"גלובס". דירקטוריון החברה, בניצוחו של סגן היו"ר אמיר אלשטיין, עדיין בוחן באופן רשמי מספר מועמדים נוספים, אולם מתכנס לבחירתו של ויגודמן, כיום מנכ"ל מכתשים אגן. ההכרזה הרשמית על כך צפויה רק בינואר.

נציין כי האפשרות לפיה ויגודמן, בעבר מנכ"ל קבוצת שטראוס, יחליף את מנכ"ל טבע היוצא ד"ר ג'רמי לוין עלתה כבר ביום פיטוריו של האחרון, ב-30 באוקטובר. לוין עזב אחת החברה תוך פחות משנתיים, על רקע חילוקי דעות עם הדירקטוריון בהובלתו של ד"ר פיליפ פרוסט.

ויגודמן נחשב לאסטרטג ולאיש תפעול מעולה, בעל הבנה עסקית עמוקה, אשר הוביל מהלכים מוצלחים במכתשים אגן, אף שלא "נולד" בתחום פעילותה. הוא מוכר כמנהל שלומד מהר, וכמתאים להוציא לפועל את תוכנית ההתייעלות של טבע, הכוללת פיטורים נרחבים, בשל היותו מנהל ישראלי בעצמו. ויגודמן זוכה ככל הנראה לתמיכת "הקבוצה הישראלית" בדירקטוריון טבע, מאחר שמינוי מנכ"ל ישראלי בשלב זה עשוי לחזק את הזיקה הישראלית של החברה הבינלאומית.
יצויין כי ויגודמן מכיר את טבע היטב, הן כדירקטור בחברה במשך שנים רבות והן לאחר שלמד היטב את המהלכים שהוביל בחברה המנכ"ל והיו"ר המיתולוגי אלי הורביץ, אותו רואה ויגודמן כדמות מעוררת השראה, כפי שאמר בעבר.

ויגודמן אמנם אינו מגיע מתעשיית הפארמה, ואנליסטים ומשקיעים זרים מן התחום אינם מכירים אותו, אולם ככל הידוע בדירקטוריון טבע מעדיפים מנכ"ל שאינו איש פארמה קלאסי, לאור הכישלון של מינוי לוין. הבחירה במנכ"ל חיצוני לתעשיית התרופות אינה הכרעה טריוויאלית, ונזכיר כי בפני טבע עומד כיום אתגר משמעותי, להביא מקורות צמיחה חדשים עם פקיעת הפטנט על הקופקסון - תרופת הדגל שלה.

מזכיר את ינאי

משקיעים זרים בטבע, שלאחרונה הביעו חוסר שביעות רצון מאופן ניהול החברה, עלולים להיות מוטרדים מכך שהרקע של ויגודמן דומה לזה של שלמה ינאי, המנכ"ל שקדם ללוין (שגם הוא כיהן קודם לכן כמנכ"ל מכתשים אגן). על ינאי נשמעה ביקורת רבה מצד משקיעים ואנליסטים, בעיקר זרים. עם זאת, יש לציין כי ינאי כיהן כמנכ"ל מכתשים אגן רק זמן קצר ורוב הקריירה שלו הייתה בצה"ל, בניגוד לויגודמן בעל הניסיון העסקי העשיר והמוצלח מאוד.

ויגודמן מונה על ידי משפחת שטראוס למנכ"ל חברת המזון המשפחתית בשנת 2001. במשך שמונה שנים הוביל את הקבוצה, שעברה מהפך והפכה לחברה גלובלית שמוכרת חומוס בארה"ב, קפה בברזיל, ואף נכנסה לתחום המים בסין. בשנת 2009, כשכבר נחשב ל"כוכב" במגזר העסקי, הפתיע ויגודמן כשהודיע על מעבר למכתשים אגן - חברה שעוסקת בחומרי הדברה גנריים, שנמצאה אז במצב מאתגר. ההתחלה לא הייתה פשוטה, ובראיון שנתן לתקשורת בשנה שעברה, הוא העיד בעצמו כי השנה הראשונה בתפקיד זה "הייתה הקשה בקריירה שלי".

במשך שנותיו בשטראוס ניצב ויגודמן בראש טבלת מקבלי השכר הגבוה במשק, דבר שלא השתנה גם כשעבר למכתשים אגן. בעשור האחרון (בשנים 2003-2012) הסתכמה עלות שכרו בלא פחות מ-77 מיליון שקל. בשנה האחרונה עמדה עלות שכרו במכתשים אגן על כ-8.85 מיליון שקל, כאשר את מרבית הסכום קיבל ויגודמן במזומן, במסגרת מענק מיוחד שהעניקה לו החברה.

ארז ויגודמן

גיל: 54

מקום מגורים: תל אביב

מצב משפחתי: נשוי 3

השכלה: בוגר תוכנית מנהלים בהרווארד, ארה"ב; בוגר כלכלה וחשבונאות באוניברסיטת ת"א

תפקיד נוכחי: מנכ"ל מכתשים אגן

ניסיון תעסוקתי קודם: נשיא ומנכ"ל שטראוס גרופ (2001-2009)

עלות שכר ב-2012: 8.85 מיליון שקל, מרביתם במזומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully