וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד שמח בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 בשיא

קובי ישעיהו

24.12.2013 / 20:18

המסחר הסתיים מוקדם לרגל חג המולד; מחר לא יתקיים מסחר. ההזמנות לסחורות בנות קיימא עלו ב-3.5% בחודש נובמבר. ירידה של 2.1% במכירות בתים חדשים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות, ומדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 שבר עוד שיא. היום הסתיים המסחר ב-20:00 ומחר לא יתקיים מסחר לרגל חג המולד.

"ברור יותר ויותר שעבור שוק המניות בארה"ב, 2013 הייתה כולה 'איפה אני יכול לשים את הכסף ולקבל תשואה נאה', ואני חושב שהרבה אנשים רדפו בסופו של דבר אחרי השוק ודחפו אותו גבוה יותר. זה היה הבית הכי פחות גרוע בשכונה רעה". כך אומר רוברט פבליק, אנליסט מניות ראשי ב-Banyan Partners.

בצרפת פורסם היום כי החוב הלאומי ביחס ל-GDP ירד ל-92.7%. עוד פורסם כי התמ"ג הצרפתי הצטמק ב-0.1% ברבעון השלישי. מנגד, דווח כי הוצאות הצרכנים בכלכלה השניה בגודלה בגוש האירו גדלו ב-1.4% בנובמבר לאחר ירידה של 0.1% באוקטובר.

בתוך כך, ביפן הממשל והבנק המרכזי פרסמו היום את הדוח החודשי על מצב הכלכלה. לפי הנתונים, חלה עלייה בגביית המסים ולכן הממשלה מתכננת לצמצם את הגירעון התקציבי שלה לרמה של 400 מיליארד דולר, בשנה הפיסקלית שמתחילה בחודש אפריל 2014. "אנו רואים התאוששות מהותית בכלכלת ארה"ב", אמר טאקשי מיאזקי, מנהל בחברת Mitsubishi UFJ Asset Management. "השווקים יתקנו למטה כאשר הם יעלו מהר מדי בטווח הקצר, אך בטווח הארוך העליות יימשכו", הוא הוסיף.

בארה"ב פורסמו היום נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא לחודש נובמבר, שעלו ב-3.5%. הצפי היה לעלייה של 1.7%. להוציא העלייה בהזמנות בסקטור התעופה והתחבורה, סקטור תנודתי למדי, נרשמה עליה של 1.2%.

ב-17:00 יתפרסמו נתוני מכירות בתים חדשים (צפי לרמה שנתית של כ-450 אלף) ומדד הייצור לאיזור ריצ'מונד שצפוי לעמוד על 15 נקודות.

בנוסף פורסמו נתוני מכירות בתים חדשים. הנתונים הראו כי בנובמבר נרשמה ירידה במכירות, אך אלה עדיין קרובות לקצב המהיר ביותר מאז 2008. הירידה בנובמבר הייתה של 2.1% לשיעור מכירות שנתי של 464 אלף בתים, לעומת 474 אלף באוקטובר.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

אפל תשיק במאי דגמים חדשים?

מדיווח של האתר הטיוואני DigiTimes, עולה כי אפל (567.67-0.42%) מתכננת לשחרר את האייפון החדש כבר במאי הקרוב וכי הוא יגיע עם מסך גדול יותר. מאוד סביר שאפל באמת מתכוונת לייצר אייפון גדול יותר מבחינת שטח פנים בעיקר מפני שטים קוק, מנכ"ל החברה, ציין זאת בעצמו בראיון. עם זאת, פחות סביר שנזכה לראות אותו כבר במאי הקרוב, כיוון שזו תהיה חריגה מהנורמה של אפל בשנים האחרונות, שחושפת את דגמי האייפון החדשים שלה בספטמבר-אוקטובר. עוד עולה מהדיווח כי כי אפל מתכננת להשיק בחודש אוקטובר 2014 טאבלט חדש עם מסך בגודל 12.9 אינץ'.

ענקית האנרגיה Shell צפויה למכור נכסים בהיקף של כ-30 מיליארד דולר בשנה הבאה, במטרה לשפר את הרווחיות. כך על פי אנליסטים בג'י.פי.מורגן.

קבוצת קרלייל (סימול: CG) צפויה לסגור עיסקה לרכישת חטיבת הדיאגנוסטיקה של ג'ונסון אנד ג'ונסון (92.06+0.03%)בכ-4 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully