וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מסכמת שנה: 26 אלף עובדים התאגדו

שי ניב

25.12.2013 / 15:17

על פי ההסתדרות, לא פחות מ-100 מקומות עבודה התארגנו בשנת 2013. במקביל, בשורה ארוכה של מקומות עבודה מתנהל בימים אלה מו"מ מתקדם להסכם קיבוצי

גל ההתאגדויות במשק הוא כבר מזמן לא בגדר "אווירה", אלא תופעה אותנטית שמעסיקה ואפילו מטרידה את ארגוני המעסיקים הגדולים בשנים האחרונות. אחרי שבנק ישראל פרסם בשבוע שעבר סקירה מיוחדת על התופעה הזו, מספקת לראשונה ההסתדרות הכללית מספרים הנוגעים לשנה האחרונה.

על פי ההסתדרות, לא פחות מ-100 מקומות עבודה התארגנו בשנת 2013, בהם 26 אלף עובדים. בארגון טוענים כי בשנה החולפת נרשם הזינוק המשמעותי ביותר בקצב המצטרפים לארגון, עלייה של "עשרות אחוזים", וזאת הרבה בזכות פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה מראשית ינואר השנה, שאסר על כלל המעסיקים במשק להתערב בכל צורה וביטוי בעניין התאגדות עובדיהם. הפסיקה הזו, שניתנה בעקבות ההתנגדות העיקשת שגילתה הנהלת פלאפון תקשורת כלפי עובדיה, מוגדרת היום על ידי ההסתדרות כ"אחת ההחלטות החשובות בהיסטוריה של דיני עבודה".

בין מקומות העבודה הבולטים שהתאגדו השנה בהסתדרות הכללית מונים בארגון את מגדל ביטוח, העוזרים הפרלמנטריים, סלקום, חברת האשראי לאומי קארד, יו-בנק ובנק ירושלים. אפילו בני נוער ממקדונלד'ס ובורגראנץ' הצטרפו לארגון.

במקביל, בהסתדרות מציינים כי בשורה ארוכה של מקומות עבודה, בהם מועסקים כ-20 אלף עובדים בסה"כ, מתנהל בימים אלה מו"מ מתקדם להסכם קיבוצי. בין מקומות עבודה אלה אפשר למנות את סלקום, כלל ביטוח, דן אנד ברדסטריט, לשכת עורכי הדין, לאומי קארד וקופת חולים מאוחדת. בין מקומות העבודה שבהם נחתמו השנה הסכמים קיבוציים בעקבות התארגנות ראשונית, אפר למנות את פלאפון תקשורת, חברת הביו-מד קמהדע ומפעל מילועוף.

במקביל, אלפי עובדים נוספים התארגנו בשנה החולפת בשני ארגוני העובדים המתחרים: ההסתדרות הלאומית ו"כוח לעובדים". רק אתמול פרסמנו כאן כי עובדי חברת ההשכרה והליסינג "אלדן" הצטרפו להסתדרות הלאומית, זאת בהמשך לעובדי פרטנר ואחרים.

"אני מייחל ליום שכל עובד ועובדת בישראל יהיו מאוגדים", אמר היום יו"ר ההסתדרות הכללית עופר עיני. "רק אם נחזק את ערך הסולידריות בין העובדים, נוכל לפתור את בעיית האי שוויון במשק וכפועל יוצא מכך לתת דחיפה לכלכלת ישראל", הוסיף.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ומי שצפוי לעמוד בראש הארגון מפברואר הקרוב, אמר: זוהי שעת מבחן אמיתית שעשויה לשנות את עתידם של מעמד הביניים והשכבות החלשות בישראל שדרכה נוכל לצמצם פערים בחברה. כולי תקווה כי הנתונים המרשימים שראינו ב-2013 הם רק ההקדמה למה שמצפה לנו בשנים הקרובות".

  • עוד באותו נושא:
  • ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully