וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמן מבקש דחייה בהגשת הדוח על בן משה

אפרת פרץ

26.12.2013 / 10:35

המשקיף החיצוני באי.די.בי מטעם ביהמ"ש מבקש דחייה של יומיים, זאת על רקע חופשת חג המולד באירופה שמקשה על קבלת המסמכים הנדרשים לגבי עסקיו של בן משה בגרמניה

עורך דין חגי אולמן. צילום: איל יצהר, גלובס
צוות הבדיקה פעל באינטנסיביות רבה, סביב השעון ממש. חגי אולמן/גלובס, צילום: איל יצהר

עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני שמונה ע"י ביהמ"ש באי.די.בי, הגיש היום (ה') בקשה לשופט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין, לדחות ביומיים את הגשת הדוח לבדיקת מקורות ההון של מוטי בן משה, מי שצפוי להחזיק בשליטה בקונצרן יחד עם אדוארדו אלשטיין. כך נודע ל"גלובס".

הרקע לבקשת הדחייה היא חופשת חג המולד החלה באירופה, דבר שמנע את העברת האישורים והמסמכים הנדרשים לגבי עסקיו של בן משה בגרמניה.

"צוות הבדיקה פעל באינטנסיביות רבה, סביב השעון ממש ובין היתר הפעיל גורמים שונים בחו"ל, אסף מסמכים רבים וזאת תוך קבלת שיתוף פעולה מלא מצד קבוצת אקסטרה אלשטיין", נכתב בבקשת אולמן. היקפו של החומר נשוא הבדיקה, כמו גם העובדה כי גורמים בחו"ל איתם מצויים צוותי הבדיקה (שאינם הקבוצות נשוא הבדיקה) נמצאים בחופשת חג המולד וקבלת מסמכים מהם מתעכבת בשל כך עד סוף השבוע, מחייבת אורכה קצרה לגיבוש המסקנות והצגתן לבית המשפט".

נזכיר כי אורנשטיין קבע שהגורמים שאותם מינה - רשות ני"ע, הכנ"ר ואולמן - יגישו לו את הדיווח ביום ראשון הקרוב. כעת כאמור מבקש אולמן לדחות מועד זה ביומיים ליום שלישי הקרוב.

בדיקת מקורות הונו של בן משה מהווה מבחינת ביהמ"ש את התנאי להעברת השליטה באי.די.בי מנוחי דנקנר, לידי אלשטיין ובן משה.

אמש חשף "גלובס" כי רו"ח יהודה ברלב, הפועל מטעמם של אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר, הגיש לידי רשות ני"ע דוח חריף ממנו עולה כי ככל הנראה בן משה השתמש בכספי לקוחותיו בגרמניה לשם השקעות חברת אקסטרה אנרג'י שבבעלותו, דבר שאסור עפ"י החוק הגרמני.

  • עוד באותו נושא:
  • IDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully