וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בירידה; שיא בתשואה של האג"ח הממשלתיות

יוסי ניסן

27.12.2013 / 23:14

לאור כוונת הפד לסגת בהדרגה מתוכנית הרכישות, התשואה על אג"ח ארה"ב מזנקת לכ-3%. אנליסט: "המשקיעים יכולים כעת להסב את תשומת הלב מהפד לנתונים על הכלכלה המתאוששת". מניית טוויטר צנחה ב-13%

בורסות וול סטריט ננעלו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בירידות קלות, לאחר הנעילה החיובית אמש. ברקע למסחר בארה"ב, עליות שערים באירופה ובאסיה מוקדם יותר, ועליית התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים. היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים.

מדד ה-S&P 500 ננעל אמש בשיא חדש בפעם ה-44 השנה והדאו ג'ונס כבש שיא חדש בפעם ה-50 השנה. לאווירה האופטימית בוול סטריט תרמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שרשמו את הירידה החדה ביותר מזה 13 חודשים.

"תחילת הנסיגה של הפדרל ריזרב מרכישות האג"ח מוסיפה ודאות לשווקים", אמר Jacques Porta מ-Ofi Gestion Privee בפריז. "המשקיעים יכולים כעת להסב את תשומת הלב מהפד לנתונים על הכלכלה המתאוששת בצעדי ענק. הכלכלה האמריקנית חזקה מאוד - זו הפתעה נעימה".

מדד ה-S&P 500 טיפס אתמול ביום הרביעי ברציפות - הרצף הארוך מזה כחודשיים. ברקע היו נתוני מאקרו משוק העבודה - תביעות האבטלה השבועיות רשמו ירידה של 42 אלף לרמה של 338 אלף, הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2012.

התשואה על אג"ח ממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מזה מעל לשנתיים - כ-3%, כשהמשקיעים מצמצמים את החזקות האג"ח שלהם לקראת 2014, בה תצטמצם תמיכת הפד בשוק.

ג'ף בזוס, מייסד חברת אמזון. ספטמבר 2012. AP
אמזון דיווחה אמש כי הוסיפה כמיליון לקוחות חדשים בשבוע השלישי של דצמבר. ג'ף בזוס, מייסד החברה/AP

אמזון (398.08-1.56%) דיווחה אמש כי הוסיפה כמיליון לקוחות חדשים בשבוע השלישי של דצמבר. הקמעונאית המקוונת שלחה יותר מ-36.8 מיליון פריטים ברחבי העולם בשבוע הזה, על רקע קניות חג המולד. החברה רשמה שיאי מכירות לעונת החגים, בינהם גם שיא מכירות לקינדל.

טוויטר (65.0401-11.28% ) צונחת במהלך המסחר לאחר שזינקה אתמול לשיא חדש. המניה של שירות המיקרו-בלוגינג השלימה זינוק של 181% מאז ההנפקה הראשונית בתחילת נובמבר, אולם היום היא קיבלה הורדת דירוג.

אפל (559.78-0.73%) מנסה שוב למנוע את מכירות הגלקסי של סמסונג בארה"ב בטענה להפרת פטנטים.

יצרנית מטוסי הססנה טקסטרון (36.665+1.28%) הודיעה כי תרכוש את יצרנית המטוסים Beechcraft תמורת 1.4 מיליארד דולר. Beechcraft הגישה בשנה שעברה בקשה להגנה מפני נושים תחת צ'פטר 11.

חברת תשתיות התקשורת WPCS (סימול WPCS) השיקה פלטפורמת מסחר חדשה לביטקוין בגרסת בטא המבוססת על חלונות של מיקרוסופט. המניה זינקה אמש במסחר המאוחר ב-27%.

מניית האלקטרוניקה 3D Systems Corp (סימול DDD) תיקנה אתמול ב-7% את השבוע האחרון שבו רשמה ירידות. המניה זכתה השבוע להעלאת מחיר יעד מ-Canaccord Genuity לקראת תערוכת האלקרוניקה הגדולה בלאס וגאס.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully