וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לנצל את זמנכם בצורה יעילה

עמרי פולק

29.12.2013 / 14:35

בעל עסק שרוצה להצליח צריך ללמוד לזהות אילו משימות לבצע בעצמו ואילו להאציל לאחרים ומתי הוא פועל בצורה היעילה ביותק. כך תמקסמו את יעילותכם

רבים מהיזמים ובעלי העסקים הקטנים חוזרים על אותה טעות שוב ושוב, הם מבזבזים את זמנם על ביצוע מטלות פשוטות במקום להקדיש אותו למשימות שיכולות לשפר משמעותית את התוצאות העסקיות שלהם: תיקון ברז דולף או וירוס במחשב על חשבון הקדשת זמן ללקוח או שליחת אי-מייל לאיש קשר הנכון.

לטענת יזמים רבים אחד העקרונות החשובים ביותר הקשורים למכירות, עקרון ה-20/80 (הרעיון הוא ש-20 אחוז מהלקוחות אחראים ל-80 אחוז מהמכירות), תופס גם לשאר האספקטים של העסק. כולל ניהול זמן.

נכון, בתחילת דרכו של עסק רבים מהבעלים אכן מרגישים צורך אמיתי לעשות הכול בעצמם. זה מובן, אבל מגיע עם מחיר מסוים. כי זמן שמוקדש למטלות כאלו, על אף שהוא חוסך כסף, הוא זמן שבעל העסק אינו מקדיש למשימה האמיתית שלו - השגת ושמירת לקוחות, משימה שמשתלמת הרבה יותר מהכסף שנחסך.

כשאנחנו מדברים על "ניהול זמן" לרוב עולים לראשנו מחשבות על "רשימת מטלות" או "דו"ח שעות", אבל העובדה שאנחנו שומרים על עצמנו עסוקים היא לא מה שתהפוך אותנו לעשירים או את העסק שלנו למצליח. רוב בעלי העסקים שוכרים אנשי מקצוע לתפקידים החשובים ביותר בעסק, דוגמת סוכני מכירות, שיווק ויח"צ, אבל בפועל מתקשים מאוד להאציל סמכויות לאנשים אחרים בתחומים כל כך חשובים. אם כן, מדוע לא להעסיק מישהו שיבצע עבורכם את המשימות הפשוטות יותר, אלו שיפנו את זמנכם להתעסק במה שחשוב באמת? הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם לפנות את זמנכם ולנצל אותו טוב יותר.

העסיקו עוזר/ת אישי/ת

בעזרת חיפוש נכון אתם יכולים למצוא עובד מוכשר שיודה לכם על ההזדמנות, גם אם בהתחלה תמלאו את זמנו במטלות 'נחותות' יחסית. בחרו את האדם הנכון ועם הזמן שיחלוף הוא יגדל אל תוך התפקיד וימצא את הדרכים לחסוך לכם יותר ויותר זמן (סינון אי-מיילים, שיחות טלפון) ויאפשר לכם להתרכז במה שחשוב באמת. אם אתם מבלים חלק ניכר מזמנכם במטלות הבית, שקלו לקחת מנקה, ככה גם תפנו לעצמכם זמן וגם תאפשרו לאדם נוסף לממש את עצמו כיזם ותעזרו לכלכלה.

מצאו את הזמן בו אתם הכי יעילים

לכל אחד יש את הזמן המועדף עליו ביום, השעות בהן הוא עובד וחושב הכי טוב. יש טיפוסים של בוקר ויש של לילה, זה לא משנה. מה שחשוב הוא לנצל את הזמן הזה בצורה טובה ביותר. אל תבזבזו אותו על שיחות טלפון או מענה לאי-מיילים, הפנו את האנרגיה והריכוז לחשיבה אסטרטגית או רעיונית, לדברים שיקדמו אתכם ואת העסק שלכם קדימה.

זה בסדר להיות עצלן

מכרו לנו רעיון שהאנשים הכי מצליחים הם אלו שעובדים סביב השעון, אבל זה לא בהכרח נכון. חלק מהאנשים הפרודוקטיביים ביותר הם קצת עצלנים. בהמשך לעצה הקודמת שלנו, אם באותן שעות זהב של ריכוז אתם עושים את העבודה החשובה באמת, לא יקרה כלום אם בחלקים אחרים של היום תאפשרו לעצמכם מנוחה. הרי מעטים האנשים שיכולים להיות חדים וחריפים 24 שעות מהיום. גם המוח צריך מדי פעם לנוח קצת כדי שיוכל לתפקד טוב יותר בעת הצורך. אל תהיו קשים עם עצמכם בנושא הזה.

אם תיישמו עצות אלו תגיעו למצב בו אתם מבצעים באופן רציף את המשימות החשובות באמת, אלו שיעזרו לכם ולעסק שלכם להצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully