וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכים לתכנון פיננסי נכון לעסק

עמרי פולק

30.12.2013 / 10:30

רעיון טוב לעסק הוא חשוב אך חשוב גם לתכנן את התנהלותו הפיננסית בצורה מיטבית. הנה 4 טיפים כיצד לעשות זאת

בבסיסו של כל עסק עומד רעיון טוב, לפחות בעיניי מי שפתח את העסק והגה את הרעיון מאחוריו. למרבה הצער אמונה בטיבו של רעיון אינה מספיקה והיא רק חלק מהמתכון החמקמק להצלחה, לעיתים היא אף מערערת את יכולתו של אדם לקבל החלטות כלכליות נבונות הקשורות לעסק עליו חלם.

אחת הדרכים להימנע מכך היא יצירת תחזית כלכלית שנתית לעסק בתחילתה של כל שנה קלנדרית. תקופה זאת, עם תחילת 2014, היא בדיוק הזמן המתאים להתיישב על הכיסא ולהשתמש בדוחות הכספיים המשמשים אתכם ביום-יום על מנת להכין את התחזית השנתית לעסק שלכם.

כיום, עם התפתחות המחשבים והתוכנות סביבנו, לכל בעל עסק יש אפשרות להתיישב ליד מחשב ובעזרת תכנת ניהול חשבון לייצר תכנית שנתית, תוך התחשבות בתזרים המזומנים של העסק, טבלת הוצאות והיסטוריית המכירות שלו. ניתוח משולב של כל הנתונים מאפשר לבעלי עסקים לייצר מסמך בעל הסתכלות קדימה, כזה שיעזור להנחות את העסק בדרכו אל המטרות העסקיות שלו.

כדי לעזור לכם לעשות את זה, צירפנו ארבעה סוגים של תחזיות כלכליות שונות:

טבלת מאזנים ל-12 חודשים

מסמך זה מסתכל על התמונה הגדולה של העסק ומתחשב בפקטורים כמו יעדי מכירה, תזרים המזומנים ונתונים חודשיים נוספים בכדי ליצור תמונה הוליסטית של העסק. בין השאר מסמך זה מספק תמונה ברורה לגבי שווי העסק וחובות קיימים שלו. לטבלה כזאת עשויה להיות חשיבות גבוהה אם בכוונת בעל העסק להבטיח הזרמת מזומנים או קבלת אשראי חדש מהבנק.

תחזית מכירות

קובץ זה אמור להציג תחזית מכירות חודשית לשנה הקרובה, למעשה הוא מספק פירוט לגבי כל פריט שנמצא בקטלוג העסק והערכה כמה ממנו בעל העסק מצפה למכור. הערכות אלו צפויות לעזור לבעלי עסקים להפנות משאבים בצורה טובה יותר. לדוגמה, אם ספטמבר אמור לכלול 30 אחוז מהמכירות השנתיות, יכול להיות שבעל העסק ירצה להגדיל את הייצור כבר ביוני.

תחזית תזרים מזומנים

גם תחזית זו נחשבת לקריטית במיוחד עבור בעלי עסקים, שכן היא מספקת פירוט שבועי וחודשי המתמקד בכמות המזומנים שנכנסת ויוצאת מהעסק. בעיתות משברי פיננסים תחזית זו היא קו ההגנה הראשון, כמו גם ניתוח של הבריאות הפיננסית של העסק. מומלץ לחזור ולבדוק את התחזית באופן קבוע על מנת לחזות מראש בעיות שעשויות להשפיע על תזרים המזומנים (תשלום מאוחר מלקוח או שותף עסקי) וגם להותיר זמן נאות להתמודד עם הבעיה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

תקציב הוצאות

הכנת תקציב הוצאות צפוי לשנה הקרובה יעזור לחשב את עלות העמידה ביעדים השנתיים שבעל עסק קובע לעצמו. מלבד זאת, הוא מסייע לוודא כי אין הוצאה מוגזמת באזור אחד של העסק, כזאת שתבוא על חשבונו של חלק אחר. פירוק התקציב להוצאות קבועות ולהוצאות משתנות עשוי לעזור למצוא נקודות בהן אפשר יהיה לחסוך בעלויות, אם יהיה לכך צורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully