וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צופה שנת 2014 לשוק הנדל"ן?

30.12.2013 / 15:29

המחירים ימשיכו לעלות, ערי הפריפריה יתפתחו והיישובים הקטנים יצמחו. גל קסטל על שוק הנדל"ן בשנה החדשה

שנת 2013 מסתיימת לה ויחד איתה נגוזו התקוות לכך שמחירי הנדל"ן בישראל ירדו. הסיבות מגוונות: עלויות ותקורות הבניה הגבוהות, מחירי הקרקעות שרק עולים, כישלון רפורמות מנהל מקרקעי ישראל והמדינה שלא סייעו להורדת המחירים, קיפאון בשיווק קרקעות באזורי ביקוש ועוד. בלי שיווק קרקעות מאסיבי באזורים אלו, וללא ייעול המכרזים וזירוז תהליכי התכנון ומתן ההיתרים ברשויות המקומיות והוועדות המחוזיות- לא יקרה כלום בענף והמחירים רק ימשיכו לעלות גם בשנת 2014.

חיי קהילה

במהלך השנה האחרונה, ולפחות גם במחצית השנה הבאה, הביקושים הקשיחים יישמרו ועל אף עליות המחירים עדיין אנשים ימשיכו לקנות דירות.שוק המשקיעים נפגע בגלל גזרות המיסוי שהפכו את רכישת הנדל"ן עבורם לפחות אטרקטיבית- אך זה לא הביא לשיפור השוק כלל.

היכן בכל זאת ניתן למצוא נקודת אור? לקראת השנה החדשה אפשר לסמן מספר מקומות מבוקשים וכדאיים במיוחד לרכישת דירה חדשה. ערים ומתחמים בהם חל שיפור תשתיות משמועתי, לרבות קרבה לכביש 6 הפכו להיות אטרקטיביים יותר ויותר, משכו אליהם אוכלוסייה איכותית וגם שם המחירים התחילו לטפס.

ראשונה ברשימה: חיפה. לאחרונה סומנה עיר הנמל כיעד נדל"ני מובהק ויצאה מתרדמת ארוכת שנים של חוסר פיתוח ובנייה. ניתן לראות כבר לקראת סוף השנה את תחילתם של פרויקטים בהיקפים רחבים ואיתם עלייה במחירי הדירות באזור. אין ספק כי מגמה זו צפויה להימשך גם בשנת 2014.

אחריה נמצאת ראש העין- הדבר הבא בפרויקטים בהיקפים נרחבים באיזור המעגל השני מהמרכז. לאחר שחרור הקרקעות לאלפי יחידות דיור בדרום ראש העין ניתן לרכוש בעיר דירות במחירים יחסית שפויים. בהשוואה למחירי הדירות באזור המרכז תהפוך ראש העין לאחת מהערים המבוקשות, הן מבחינת קרבתה לערים הגדולות כגון פתח תקווה, תל אביב, רמת גן והן מבחינת המחירים הזולים יחסית שהיא מציעה עם איכות חיים ברמה גבוהה במרכז הארץ.

מקומה של בירת הנגב לא נפקד מהרשימה המומלצת גם לשנת 2014. שיפור התשתיות והפיתוח העירוני שאפיין את באר שבע בשנים האחרונות הפך אותה לפנינת הנדל"ן של אזור הדרום. כבר כיום באר-שבע מתנערת מהמיתוג של עיר אפרורית וחסרת מעוף והופכת לעיר עם חזון, שאיפות ותכנון עתידי נכון ההופכים אותה לעיר איכותית ומבוקשת. הקרבה לכביש 6, שיפור מערך הרכבות וחידוש העיר מושכים קהל חדש ומשפחות מאזור המרכז המביאים הגירה חיובית לעיר. גם עיר הבהדי"ם ההולכת ונבנית בנגב כבר מושכת לא מעט רוכשים ומשקיעים המבינים את התפתחות והביקושים הצפויים בעיר.

למרות התחזיות האופטימיות לשלוש הערים הללו, שנת 2014 הולכת להיות שנתם היפה של יישובים הקהילתיים בדרום ובצפון.שוק הנדל"ן בכל הארץ רווי, המחירים גבוהים, ההיצע נמוך והרוכשים מחפשים אלטרנטיבות שפויות.

הטרנד הבא שהולך ומפתחת כיום הוא של משפחות המחפשות איכות חיים וחיי קהילה, בית פרטי על מגרש גדול במחיר השווה לדירת 2 חדרים בתל אביב. שיפור התשתיות של רכבת ישראל ומערך הכבישים ובראשו כביש 6, מאפשרים ליישובים קהילתיים שפעם נחשבו שכוחי אל לצמוח ולהתפתח.

מדובר ביישובים מבוקשים עם קהל איכותי שחלקו עובד באזור המרכז ומגיע בסוף היום ליישוב קהילתי, איכותי ושקט ובמחיר שלא יוכל להגשים בשום עיר באזור המרכז. חשוב לזכור, כי גם בשנת 2014 לא צפויה ירידה במחירי הדירות ואף יתכן עלייה באזורי הביקוש ברמה של 3%-5% נוספים.

הכותב הוא גל קסטל, מנהל השיווק של חברת הבנייה 'ארזים' (ג.י.א)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully