וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מכיל: מס נוסף בהיקף 805 מיליון שקל

משה גולן

31.12.2013 / 10:09

כיל קיבלה שומת מס מרשות המסים לפיה היא נדרשת לשלם מס נוסף עבור השנים 2009-2011. לטענת רשות המסים, חברות הבת של כיל אינן זכאיות להטבות מס מכוח החוק לעידוד השקעות הון

אחרי אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל, גם כיל על הכוונת של רשות המסים: הרשות דורשת מכיל לשלם תשלום מס נוסף, בהיקף 230 מיליון דולר (805 מיליון שקל), מעבר לסכום אותו שילמה בגין השנים 2009 עד 2011.

לקריאה נוספת:

דרישה מאפריקה ישראל: שלמו רבע מיליארד שקל מס
כיל תשחרר רווחים כלואים: מס של 380 מיליון שקל

טענתה של רשות המסים היא, כי החברות הבנות של כיל - מפעלי ים המלח ורותם אמפרט נגב - אינן זכאיות להטבות מכוח חוק עידוד השקעות הון, וזאת החל ממועד כניסתו לתוקף של תיקון מס 60 לחוק, בשנת 2005. בדיווח שהוציאה החברה נכתב, כי היא "חולקת על עמדת רשות המסים ובידה חוות דעת משפטיות התומכות בעמדתה. בכוונת החברה להשיג על שומת רשות המסים".

נזכיר, כי אתמול דיווח גם אפריקה נכסים של לב לבייב, כי רשות המסים דורשת ממנה מס בהיקף של כ-256 מיליון שקל לשנים 2008 עד 2010. זאת, לאחר שברשות לא קיבלו את טענותיה של החברה בנוגע להפסדים עליהם הצהירה, חלוקת רווחי שיערוך במכירת קניון רמת אביב ואופן חישוב עלות מניות החברה בקניון, וכן הוצאות מימון שלא הוכרו כהוצאה עסקית. החברה הודיעה, כי בכוונתה לערער על שומות אלה.

בדיווח שפרסמה החברה במאיה צוין, כי "בהמשך לדוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה לשנת 2012, שפורסמו במארס השנה, בדבר דיונים שניהלה החברה עם רשות המסים, החברה מודיעה בזה כי התקבלו במשרדי החברה שומות מס בגין השנים 2008 ועד 2010, ולחברה בת בבעלותה המלאה של החברה (חברת אפריקה נכסים, א' ל"ו), בגין השנים 2009 ו- 2011, בסך כולל של כ-256 מיליון שקל (הכולל הפרשי הצמדה וריבית)".

שומת המס של אפריקה נכסים בגין שנת 2008 מבוססת בעיקרה על הנימוק, לפיו ההפסד שעליו הצהירה החברה נובע מהפרשי שער בגין הלוואה שהעמידה החברה שאינם מוכרים כהוצאה עסקית.

שומת המס בגין שנת 2009 מבוססת בעיקרה על הנימוק, לפיו סכומי דיבידנד שחולקו לחברה מתוך רווחי שערוך על ידי חברה בת, שהחזיקה בקניון רמת אביב, מהווים חלק מתמורת המכירה של מניות חברת הקניון, ועל כן חייבים במס בשיעור מס חברות. כן, חלק נוסף של שומה זו מבוסס על הנימוק, כי אופן חישוב עלות המניות לעניין הפסד ההון ממכירת מניות בחברה בת, אינו מקובל על פקיד השומה.

נזכיר, כי ביולי האחרון נחשף באופן בלעדי ב"גלובס" כי חברת אפריקה נכסים, מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, "חסכה" לעצמה מסים בהיקף של 200 מיליון שקל במכירת קניון רמת-אביב בתל-אביב לחברת מליסרון, בעזרת תכנון מס לגיטימי הנוגע לחלוקת רווחי שערוך.

מעבר לנושא רווחי השערוך, דיווחה אפריקה ישראל כי שומת המס של החברה בגין שנת 2010, מבוססת בעיקרה על הנימוק, לפיו הוצאות מימון שהן הפרשי שער בגין הלוואה שהעמידה החברה אינם מוכרים כהוצאה עסקית.

שומת המס של חברת הבת בגין שנת 2009, מבוססת על הנימוק, לפיו חברה בת זרה של חברת הבת, הינה "חברה נשלטת זרה", ועל כן יש למסות רווחים שנוצרו לה בגין מכירת תאגיד זר בשליטתה כדיבידנד רעיוני.

שומת המס של חברת הבת בגין שנת 2011 מבוססת על הנימוק, לפיו רווח ההון ממכירת מניות של חברה זרה בשליטת חברת הבת, חושב שלא בהתאם להחלטת מיסוי שקיבלה חברת הבת משנת 2007.

"החברה וחברת הבת חולקות על עמדותיה של רשות המסים וסבורות, כי יש להן טענות טובות כנגד עמדות אלו, וזאת, בין היתר, בהתבסס על עמדת יועציהם המשפטיים. בכוונת החברות להמשיך בהדברות עם רשות המסים במטרה לבחון את השומות השונות, ובמידת הצורך להגיש השגות על השומות", נכתב בדיווח של אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully