וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IDB: הדוח על בן משה הוגש לבית המשפט

1.1.2014 / 8:57

הערכות: אין סיבה למנוע את העברת אי.די.בי לבן משה. בהחלטתו לגבי השליטה באי.די.בי, קבע השופט כי בדיקת מקורות הונו של בן משה מהווה תנאי להעברת השליטה

המשקיף מטעם בית המשפט בתיק IDB, עו"ד חגי אולמן, הגיש הבוקר (ד') בשעה 8:00 את הדוח בנוגע למקורות הונו של מוטי בן משה במעטפה סגורה ללשכתו של שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין. נכון לרגעים אלה, תוכן הדוח נותר חסוי.

ההערכות בשוק הן כי צוות הבדיקה לא הגיע למסקנות חד משמעויות לגבי מקורות הונו של בן משה, זאת תוך כדי שהוא דן באריכות בסימני השאלה שהגיש דוח ברלב מטעם דנקנר.

כך או כך נראה כי הגורמים הבודקים לא מצאו "אקדח מעשן", סיבה אשר יש בכוחה למנוע את העברת השליטה באי.די.בי. יחד עם זאת סביר להניח כי הגורמים הבודקים יציינו כי עבדו בתנאים מגבילים כמו לוח זמנים דחוק ומשאבים מוגבלים אחרים.

נזכיר כי בהחלטתו בנוגע לעתיד השליטה בקונצרן אי.די.בי, קבע השופט איתן אורנשטיין כי בדיקת מקורות הונו של בן משה מהווה תנאי להעברת השליטה באי.די.בי לידי אלשטיין ובן משה. בהתאם מינה השופט את רשות ני"ע, הכנ"ר ואולמן על ביצוע בדיקה זו.

בלב ליבה של הבדיקה עומדת סוגיית המקדמות של לקוחות אקסטרה אנרג'י בגרמניה, אותה חשף "גלובס". מהממצאים שהגיש רו"ח יהודה ברלב, החוקר מטעם דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי, לרשות ני"ע, עולה לכאורה כי בן משה, הבעלים של חברת אקסטרה הולדינג, השתמש במקדמות של לקוחות החברה הבת - אקסטרה אנרג'י (דרכה הוא מתכנן לשלוט באי.די.בי) - לטובת הגדלת הרווח של החברה, וייתכן כי כסף זה אף היווה את המקור ל-600 מיליון השקלים שהפקיד בן משה בנאמנות לטובת ההשקעה באי.די.בי.

מדוחות אקסטרה אנרג'י, הפועלת בתחום אספקת האנרגיה לצרכני קצה, עולה כי היקף פיקדונות הלקוחות בחברה עמדו בסוף 2012 על 64 מיליון אירו לעומת 52 מיליון אירו בסוף 2011. עלייה מינורית יחסית, בזמן שהיקף ההכנסות של החברה בין השנים הללו זינק במאות אחוזים: מ-272 מיליון אירו ב-2011 ליותר ממיליארד אירו אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully