וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר החוב הגדול ביותר בתולדות המדינה

1.1.2014 / 11:57

ההסדר הגדול ביותר בתולדות המשק הישראלי בהיקף 2.5 מיליארד שקל אושר היום סופית בבית משפט. חוב של 1.8 מיליארד שקל יימחק

מוטי זיסר. צלם: תמר מצפי, גלובס
המגעים להסדר חוב באלביט הדמיה החלו לפני למעלה משנה. מוטי זיסר/גלובס, צלם: תמר מצפי

עכשיו זה סופי: שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין אישר היום (ד') את הסדר החוב באלביט הדמיה - ההסדר הגדול ביותר בתולדות המשק הישראלי בהיקף 2.5 מיליארד שקל.

אורנשטיין כתב בהחלטתו: "אין בעד ההתנגדויות להוות משקל נגד כנגד ההסדר אשר זכה לרוב בקרב הנושים. לא ראיתי מקום לקבל את טענת בנק לאומי - לטעמי סיווגו כנושה בלתי מובטח טועם את החוק. אני מאשר את הסדר הנושים והקצאת המניות לבנק הפועלים. ניתנת בזאת הוראה לחברה להוציא את ההסדר לפועל, עם ביצוע רישום המניות על של הנושים תכנס החברה אסיפת בעלי מניות ותבחר הנהלה חדשה".

לפי מתווה ההסדר שאושר על-ידי רוב של נושי החברה, יימחק חוב של 1.8 מיליארד שקל (תספורת של כ-70%), אשר יומר לכ-95% ממניות אלביט הדמיה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח ובנק לאומי), יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 666 מיליון שקל, לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה, ומוטי זיסר, בעלי השליטה הקודם, לא ייהנה מפטור מתביעות עתידיות, בניגוד לשאר נושאי המשרה הבכירים בחברה.

המגעים להסדר חוב באלביט הדמיה החלו לפני למעלה משנה. ההסדר, שאושר לפני כחודש על-ידי נושי החברה, עבר לא מעט תהפוכות ודרמות, כמיטב המסורת של הסדרי חוב בשוק המקומי, החל מהסכם שחתמו מאחורי הקלעים זיסר והקרנות הזרות יורק ו-DK פרטנרס (האוחזות בכ-35% מחוב החברה), דרך ההתנגדות הנחרצת של בנק הפועלים - הנושה הגדול של זיסר בעסקיו הפרטיים, מצבו הבריאותי של זיסר וסאגת ספירת הקולות של הנאמנים במסגרת הצבעות הנושים, וכלה בהעברת הכרעת התיק לידי השופט אורנשטיין, בשל פרישתה של השופטת ורדה אלשיך לגמלאות.

עיקרי ההסדר שאושר

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי זיסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully