וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שכר בכלל ביטוח: 20% תוספת שכר

שי ניב

2.1.2014 / 13:15

ההסכם כולל מנגנונים שונים לחיזוק הביטחון התעסוקתי של העובדים ולמניעת פיטורים: ההפרשות לפנסיה ופיצויים יעלו ל-20.83%; בונוס שנתי בהתאם לעמידה ביעדים; תוספת ימי חופשה, דמי הבראה, מתנות לחג ועוד

מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן בבית המשפט. אורי לנץ
במסגרת ההסכם הוסדרה גם מכסה מיטיבה של ימי חופשה/אורי לנץ

היסטוריה בענף הביטוח: היום (ה') נחתם הסכם קיבוצי בכלל ביטוח ( 6,871 +0.38% ) עם הוועד וההסתדרות, הסכם קיבוצי ראשון בענף הביטוח שעשוי לסלול את הדרך להסכם נוסף במגדל ביטוח, שלפי שעה מסרבת להכיר בהתארגנות העובדים.

במסגרת ההסכם אשר יחול על כ-3,000 מעובדי החברה למעט מנהלים בכירים ומכסה קטנה של משרות אמון, יקבלו העובדים ב-2014 מענק חתימה של עד 6,000 שקל, תוספת שכר מצטברת של 18%-20% לכל תקופת ההסכם ושכר המינימום בחברה יעמוד מעתה על 5,000 שקל. כמו כן, ההפרשות לפנסיה ופיצויים יעלו ל-20.83%, וכל עובד קבוע יקבל הפקדה של 7.5% לקרן השתלמות. תוקפו של ההסכם הינו עד לסוף שנת 2016. במידה והחברה תעמוד ב-70% מיעדיה, העובדים יקבלו בונוס באותה השנה, על פי ציוני ההערכה של כל עובד.

במישור הארגוני, ההסכם הקיבוצי מגדיר את התקופה הנדרשת לקבלת קביעות, לרבות ההגנה המוקנית בהסכם מפני פיטורים. עובדים קיימים בעלי ותק של שנה וחצי ומעלה יקבלו קביעות. עובדים חדשים יקבלו קביעות לאחר שנתיים וחצי בחברה וההנהלה רשאית להאריך את תקופת הניסיון בחצי שנה למספר מוגבל של עובדים, זאת כמובן בהסכמת הוועד.

ההסכם מעניק הגנה מפני פיטורים מטעמים של אי התאמה. לפי ההסכם, עובד קבוע יפוטר מטעמי אי התאמה רק לאחר שקיבל שתי חוות דעת שליליות, וקיבל לפחות 3 חודשים להשתפר לאחר כל חוות דעת. אם, לאחר תקופה זו, עדיין קיימת מחלוקת בין החברה לבין הוועד לגבי ההצדקה לפיטורי העובד, הוועד וההסתדרות יוכלו לעכב את הפיטורים ולדרוש דיון מחודש לפי המדרג הבא - סמנכ"ל כ"א, מנהל חטיבת משאבים ומנכ"ל. במקרים מיוחדים, ההסתדרות תוכל להקפיא את הפיטורים ל-60 יום נוספים לצורך דיון עם המנכ"ל.

ההגנה מפני פיטורים מעוגנת בהסכם גם במקרים של צמצום והתייעלות. כך למשל, החברה תחויב להתייעץ עם הוועד לפני תחילת פיטורי צמצום או התייעלות. הוועד יוכל להעלות חלופות ולהטיל וטו על 20% מהשמות ברשימת המפוטרים.

במסגרת ההסכם הוסדרה גם מכסה מיטיבה של ימי חופשה. עובדי החברה יקבלו החל משנתם השנייה בחברה 2 ימי בחירה בהתאם לדתם. תעריף דמי ההבראה יעמוד על 500 שקל ב-10 השנים הראשונות של העובד. לאחר 10 שנות עבודה, יעלה ל-550 שקל ולאחר 20 שנים יעלה ל-600 שקל.

כמו כן, רוב העובדים יקבלו תשלום ימי מחלה כבר מהיום הראשון ולאחר 3 שנים - הטבה זו תינתן לכלל העובדים. ההסכם מתייחס גם להשקעת החברה ברווחת העובדים. לפי ההסכם, תקציב הרווחה של החברה יעמוד על 9-11 מיליון שקל, בהתאם לעמידת החברה ביעדיה. השתתפות החברה בשווי שי לחג תעמוד על 500 שקל לכל חג.

ההסכם בכלל ביטוח נחתם בלשכתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ובמעמד מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן והיו"ר דני נווה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully