וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בבורסה; פועלים ירדה 3%

קובי ישעיהו

2.1.2014 / 17:50

בני לנדא החל בניסיונו "לנער" את דירקטוריון טבע. שווי תנובה נחתך. מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ה') בירידות שערים, לאחר העליות שרשמה הבורסה בתל-אביב אתמול, ביום המסחר הראשון של 2014. מניות הבנקים ובראשן פועלים רשמו ירידות של עד כ-3% והכבידו על מדד המעו"ף, שהשיל מערכו בסיום 1.3%. זאת, על רקע מגמה שלילית שנרשמת בבורסות אירופה ובוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

ארז צדוק, מקרנות אביב, מציין הבוקר כי "מהר מאוד יסתיימו סיכומי סוף השנה וניתוחי אפקט-ינואר או דפקט-ינואר, ותתחיל שנת 2014. הכלכלה העולמית ממשיכה להבריא ולצמוח והריביות ממשיכות להיות אפסיות ולדחוף את המשקיעים בעולם לשוקי המניות או הנדל"ן. הימים הקרובים נראים זמן נוח למי שרוצה להצטייד במניות או להגדיל את אחזקותיו לקראת השנה הקרובה, שצפויה להיות תנודתית אך לספק תשואה חיובית סבירה. במניות מומלץ להחזיק למעלה ממחצית התיק בחו"ל, כאשר האחזקה המומלצת במניות ישראליות היא תוך התמקדות בחברות שצומחות גם בחו"ל ולא מסתמכות רק על השוק המקומי. למי שרוצה להגדיל מניות בחו"ל, זה נראה גם זמן טוב לקנות דולרים לטובת רכישת מניות, אך לא כספקולציית מט"ח בלבד".

"לאחר שנתיים של עליות, המניות נסחרות כיום במחירים לא נמוכים, לפיכך התממשות האיומים הופכת ליותר מסוכנת עבור השווקים. למרות זאת, אנו אופטימיים לגבי מצב הכלכלה ומעריכים כי לא נראה בלימה חדה מדי במדיניות המרחיבה בארה"ב. במצב זה ובהיעדר אלטרנטיבות, אנו מאמינים כי נכון להיות בשוק המניות, כאשר חשוב לזכור כי החברות ממשיכות לצבור שווי. עליות של 10% במחירי מניות הבנקים והנדל"ן לדוגמה, יותירו אותן בעוד שנה באותה רמת מכפילי הון/רווח בהן הן נסחרות כיום". כך כתבו אתמול כלכלני לידר שוקי הון בסקירה שנתית של 2013 ותחזיות ל-2014 שפרסמו.

כאמור, הבורסה פתחה את יום המסחר הראשון של שנת 2014 בעליות שערים. אתמול לא התקיים מסחר בבורסות הזרות בשל חגיגות השנה החדשה. מחזור המסחר הסתכם בכ-988 מיליון שקל.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עמד בדצמבר ברמה של 51 נקודות לעומת צפי כלכלנים ל-51.2 נקודות ולעומת 51.4 נקודות בנובמבר.

שווי תנובה נחתך

בני לנדא החל בניסיונו "לנער" את דירקטוריון טבע (14,110.00
+1.00%). העיתון "פייננשל טיימס" דיווח השבוע על אי-מייל ששלח לנדא לבעלי מניות בטבע בדצמבר, בו הוא קורא לבצע "שינוי מהותי בהנהגת הדירקטוריון" - רמז עבה לאיום על מעמדו של היו"ר פיליפ פרוסט.

ההכרעה על מינוי מנכ"ל חדש לטבע מתקרבת, וכפי שפורסם ב"גלובס", המועמד המוביל הוא ארז ויגודמן. בסיטי מעריכים כי ההכרזה על מנכ"ל תתבצע לפני פרסום הדוחות השנתיים של טבע, כלומר לפני ה-6 בפברואר. האנליסטית ליאב אברהם לא צופה שינוי בתוכנית האסטרטגית של טבע תחת המנכ"ל החדש שימונה, אך מעריכה שהיא תואץ. ההמלצה נותרת "קנייה" במחיר יעד של 47 דולר, לעומת כ-40 דולר שהוא מחיר המניה בבורסה. ‏

מניית החברה לישראל (185,600-2.01%) רשמה אתמול עלייה חדה. מיזם הרכב של החברה לישראל וחברת צ'רי הסינית עובר לשלב המעשי. אחרי שש שנים של הקמת חברה, פיתוח קו מכוניות, הקמת מפעל ענק לייצור מכוניות - מסרה היום קורוס את הרכב הראשון שלה בסין.

סאגת אי.די.בי (202.4-12.00%) נמשכת. המשקיף של אי.די.בי מטעם בית המשפט, חגי אולמן, הגיש אתמול לשופט אורנשטיין את הדוח בנוגע למקורות הונו של מוטי בן משה. הדוח נותר סודי אך לפי הערכות בשוק הן כי צוות הבדיקה לא הגיע למסקנות חד משמעויות לגבי מקורות הונו של בן משה, זאת תוך כדי שהוא דן באריכות בסימני השאלה שהגיש דוח ברלב מטעם דנקנר.

אתמול דיווחה אי.די.בי אחזקות כי בנק מזרחי טפחות מכר עוד מניות אי.די.בי בכ-1.5 מיליון שקל. מדובר בכ-1.3% ממניות החברה.

הכנסת הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה לפיקוח מחירים צפויה לחתוך עשרות עד מאות מיליוני שקלים מהשווי של קבוצת תנובה - כך אמרו אתמול ל"גלובס" גורמים בשוק ההון. שווי תנובה משפיע כמובן על מניית מבטח שמיר (11,600-2.60%). לדברי אחד מהם, "כל שקל של פגיעה ברווח משפיע על השווי פי תשעה עד פי עשרה. אם הרווחים של תנובה ייחתכו בעשרות מיליוני שקלים, אז השווי ייחתך במאות מיליוני שקלים; ואם הפגיעה ברווח תסתכם במיליוני שקלים בודדים, הפגיעה בשווי תהיה בעשרות מיליוני שקלים". אותם גורמים מעריכים כי הדבר לא יסכל את ההנפקה הצפויה אך עשוי לעכב אותה.

חברת מזור רובוטיקה (3,580.00+3.65%), העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי , הודיעה היום על הזמנה של שתי מערכות Renaissanc שהיא מייצרת. בכך משלימה החברה מכירה של שבע מערכות ברבעון הרביעי של שנת 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully