וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט; המשקיעים לא התרשמו מברננקי

שירות גלובס

4.1.2014 / 2:18

סופה משתקת חלק נרחב בצפון מזרח ארה"ב. יו"ר הפדרל ריזרב הבטיח שהפד מחויב לשמור על ריביות נמוכות. טבע השיקה גירסה גנרית לתרופה עם מכירות שנתיות של כ-571 מיליון דולר

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, דצמבר 2012. AP
יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, דצמבר 2012/AP

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול (שישי) במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה החיובית וה-S&P 500 סוגר שבוע של ירידות שערים. זאת לאחר הירידות שנרשמו שלשום - יום המסחר הראשון של שנת 2014. הסוחרים הגיבו לנאומו של ברננקי שאמר כי הפד מחוייב לשמור על ריביות נמוכות וכן עקבו אחרי הדיווחים בנוגע למזג האוויר, בשעה שסופה קשה משתקת אזורים נרחבים בצפון מזרח ארה"ב.

אתמול לא התפרסמו נתוני מאקרו חשובים. יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נשא דברים במסגרת כנס של איגוד הכלכלה האמריקאי ואמר כי הפד מחויב לשמור על הריביות הנמוכות למרות ההחלטה האחרונה להתחיל ולסגת ממדיניות ההקלה הכמותית.

באירופה, יום המסחר נחתם תוך עליות במדדים המובילים, לאחר מגמה מעורבת בפתיחה. באנגליה דווח כי מחירי הבתים והדירות עלו בדצמבר ב-1.4% בהשוואה לחודש נובמבר, שבו נרשמה עלייה של 0.6%. מדובר בשיא חדש במחירי הבתים בממלכה בחמש וחצי השנים האחרונות, לפי נתוני חברת המשכנתאות Nationwide.

בורסה ניו יורק. GettyImages
הסוחרים הגיבו לנאומו של ברננקי שאמר כי הפד מחוייב לשמור על ריביות נמוכות וכן עקבו אחרי הדיווחים בנוגע למזג האוויר/GettyImages

בסין דווח כי מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים עמד בדצמבר על 54.6 נקודות לעומת 56 נקודות בנובמבר.

כאמור, יום המסחר הראשון של שנת 2014 נחתם בוול סטריט בירידות שערים. המשקיעים חזרו לפעילות אחרי ששלשום לא התקיים מסחר לרגל חגיגות השנה החדשה. "יותר אנשים חוששים, כמונו, מפני אפשרות של תיקון, בעוד השווקים הפכו להיות יקרים מדי", אומר אוליבר וואלין, מנהל השקעות בחברת Octopus Investments. "השאלה הגדולה היא מתי לתזמן את התיקון. הרבה אנשים מוכנים להמשיך בראלי הזה אך הם עצבניים באותה מידה".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully